کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تاریخ اندیشه‌های دینی 1

        از عصر حجر تا آیین اسرار الئوسی
        ناموجود

        مشخصات کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی 1

        تعداد صفحات
        685 صفحه
        شابک
        9789644486418
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی 1

        کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی مجموعه‌ای سه‌جلدی به قلم میرچا الیاده و ترجمه‌ی مانی صالحی علامه است. کتاب پیش روی شما جلد اول این مجموعه است. مجموعه‌ی تاریخ اندیشه‌های دینی از مهم‌ترین آثار مکتوب پیرامون دین و مذهب به شمار می‌رود. خواندن این مجموعه برای هر کسی که در رشته‌ی مطالعات مذهبی تحصیل می‌کند یا صرفاً به مطالعات مذهبی علاقه‌مند است، بسیار سودمند و مفید خواهد بود. الیاده در این کتاب با بیانی ساده تمام وقایع مذهبی و اسطوره‌ای را بیان کرده است. او از بیان جزئیات پرهیز کرده و تنها اتفاقات مهم و کلیدی را شرح داده است. جلد اول این مجموعه دوران عصر حجر تا آیین اسرارالئوسی را در شانزده فصل پوشش می‌دهد.
        "میرچا الیاده" فیلسوف، نویسنده، تاریخ‌دان و مدرس دانشگاه بود. او از مفسران پیشروی تفسیر مذهب عملی بود. فعالیت‌های او در مطالعات مذهب، پارادایم‌هایی در مطالعات مذهبی شکل داد که تا امروز در این رشته مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق تئوری معروف او تجربه‌ی دینی انسان‌ها در طول تاریخ یکسان است؛ چه انسان‌هایی که به موجودات اساطیری باور داشتند و چه مذهبیان مدرن همه تجربه‌ی یکسانی دارند.
        الیاده در شهر بخارست واقع در کشور رومانی متولد شد. او تا مقطع لیسانس در زادگاهش تحصیل کرد. از آنجا که شیفته‌ی فرهنگ‌ها و زبان‌های قدیمی بود، به هند رفت تا زبان سانسکریت بیاموزد و در زمینه‌ی دین‌شناسی و اسطوره تحصیل کند. الیاده در هند مدرک دکترا کسب کرد و به رومانی بازگشت تا در دانشگاه بخارست تدریس کند. او در آن زمان مقالات بسیاری در زمینه‌ی مذهب و فولکلور نوشت. معمولاً الیاده را با مقالات و آثار غیرداستانی‌اش با موضوع مذهب و تاریخ می‌شناسند. البته او در دوران فعالیتش چندین رمان هم نوشت که با استقبال خوبی روبه‌رو شدند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار میرچا الیاده

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی 1