کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        لولیتا

        یک فیلم، یک جهان7
        0 (0)
        قیمت:
        25,000 تومان 23,750 تومان

        مشخصات کتاب لولیتا

        ناشر
        تعداد صفحات
        126 صفحه
        شابک
        9786227425710
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب لولیتا

        ریچارد کورلیس منتقد آمریکایی فیلم و سینماست. وی یکی از دست‌اندرکاران مجلۀ فیلم‌کامنت است و مقالات زیادی به قلم او نوشته شده‌اند. وی همچنین چند کتاب در این زمینه به رشتۀ تحریر درآورده است.

        رمان لولیتا نوشتة ولادیمیر ناباکوف برای نخستین بار در سال 1955 منتشر شد و استنلی کوبریک در سال 1962 فیلمی بر اساس آن ساخت. در میان رمان‌نویسان بزرگ این قرن، ناباکوف از معدود کسانی‌ است که ذوق هنری‌اش در سینما شکوفا شد و در میان کارگردانان مهم جهان، نام کوبریک بیش از دیگران تداعی‌کنندۀ اقتباس سینمایی از رمان لولیتاست. ریچارد کورلیس در کتاب حاضر، همۀ ابعاد این فیلم مهم تاریخ سینما را بررسی می‌کند؛ از جمله کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی و چگونگی انتخاب بازیگران. افزون بر این، مقایسه‌ای موشکافانه میان رمان و فیلم لولیتا و سبک آفرینندگان این آثار در کتاب ارائه داده می‌شود. ناباکوف از لولیتا به‌عنوان «بهترین اثر انگلیسی‌زبان» خود نام برده است. این رمان از ورای چند پنجره دیده شد، ولی پردۀ سینمای کوبریک شاخص‌ترین آنها بود.

        مجموعۀ یک فیلم، یک جهان مشتمل بر تک‎‌نگاری‎هایی‌ است دربارۀ فیلم‎‌‌های نامی و اثرگذار تاریخ سینما. در انتخاب این کتاب‎‌‌ها نه فیلم‌‎هایی خاص و سلیقه‎‌‌ای مشخص، بلکه اهمیت فیلم و کتاب مدنظر در اولویت است. هر کتابی از مجموعۀ یک فیلم، یک جهان می‎‌کوشد تا فیلم مورد مطالعه‎‌‌اش را به وسعت یک جهان ببیند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب لولیتا