کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        شازده حمام در میان کردهای سلیمانیه

        قیمت:
        200,000 تومان 190,000 تومان

        مشخصات کتاب شازده حمام در میان کردهای سلیمانیه

        تعداد صفحات
        290 صفحه
        شابک
        ‫‬‮‭9786227088151‮‬
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب شازده حمام در میان کردهای سلیمانیه

        "شازده حمام 5" به قلم "محمد حسین پاپلی یزدی"، نتیجه ی سفر نوروزی وی در سال 1398 به کردستان عراق است. "در میان کردهای سلیمانیه"، یک بهشت زیبا و پر از آب با کوه‌های پوشیده از برف می‌بینید که دارای طبیعتی زیبا و پاک است. هیچ نشانه‌ای از ویرانی یا آلودگی وجود ندارد. یک اقتصاد پر رونق و پویا که به طور فزاینده‌ای از تولید به مصرف حرکت می کند. "شازده حمام 5" تصورات شما را نسبت به این سرزمین باشکوه دچار تحول می کند.
        موضوع "شازده حمام 5"، طه، یک مبارز کرد است که نویسنده علاوه بر داستان دردناک او، به رژیم دیکتاتوری صدام حسین، حملات شیمیایی، مهاجرت مردم کرد به ایران و مظلومیت آن‌ها اشاره می‌کند.
        نیمۀ اول کتاب مملو از رنج است و آن‌ها در جایی از کتاب اظهار داشتند که نمی‌خواهند اشک دیگران را به چشم بیاورند، بلکه می‌خواهند تجربیاتشان درس زندگی برای بقیه باشد تا دیگر کسی در پی جنگ و نزاع نباشد. "محمد حسین پاپلی یزدی"، یادآور می‌شود که درست است استبداد وجود دارد ولی چرا این‌همه آدم از آن پیروی می‌کنند و باعث مرگ میلیون‌ها نفر می‌شوند.
        بخش دوم کتاب، خوانندگان را با کردستان امروزی آشنا می‌کند و آنها را به گشت و گذار در شهر دوست داشتنی سلیمانیه ، که مملو از صلح، آرامش و زیبایی است، می‌برد. "محمد حسین پاپلی یزدی" در "شازده حمام 5" به وضوح تفاوت بین کردستان قدیم و کردستان معاصر را به تصویر می‌کشد. در سراسر کتاب، نویسنده تأکید می‌کند که توسعه بدون آزادی غیرممکن است و آزادی شرط اصلی برای به انجام رسیدن همۀ پیشرفت‌ها است.

        میثم قنبری
        1402/1/3
        سلام درمقایسه با جلدهای قبلی از جذابیت کتاب کم شده هرچند خوندنش خالی از لطف نیست ایکاش این کتاب به قلم خود طه نوشته می شد هرچند شاید اون وقت این کتاب دیده نمی شد . با تشکر از سایت کتاب فروشی نهنگ و آرزوی طول عمر برای استاد پاپلی یزدی بزرگوار .
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شازده حمام در میان کردهای سلیمانیه