کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        2

        مجله فرهنگی هنری آنگاه 17

        بهار 1401/ کاغذ؛ فرهنگ و زندگی
        5 (1)
        قیمت:
        150,000 تومان 142,500 تومان

        مشخصات کتاب مجله فرهنگی هنری آنگاه 17

        تعداد صفحات
        240 صفحه
        شابک
        8751213458
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب مجله فرهنگی هنری آنگاه 17

        شمارۀ جدید مجلۀ آنگاه با موضوع «کاغذ؛ فرهنگ و زندگی» در تابستان ۱۴۰۱ منتشر شده است. کاغذ از دیرباز نقش بسیار پررنگ و مؤثری نه‌تنها در حوزۀ ادبیات، بلکه در تمامی حوزه‌ها ایفا کرده و تا پیش از ورود تکنولوژی در جهان معاصر، یگانه عنصر انتقال و ثبت اطلاعات، آموزش و شناخت بوده است. با این وجود، در مواجهه با کاغذ همواره اختلاف‌نظر وجود دارد. عده‌ای همچنان با دل‌بستگی و تعصب خاص عاشقان کاغذ، نمی‌توانند جهان بدون آن را تصور کنند و در مقابل، بسیاری معتقدند دورۀ کاغذ به سر آمده و در چشم‌اندازی دورتر می‌توان به امکان‌های دیگری اندیشید.

        آنگاه در شمارۀ کاغذ تلاش کرده است نقش کاغذ از گذشته تا کنون را بررسی کند. از تاریخچه، پیدایش و فرایند تولید آن، سیری که در صنعت چاپ و نشر طی کرده تا وضعیتی که در حال حاضر پیدا کرده است. به همین‌ منظور می‌توان گفت‌و‌گوهایی با عبدالحسین آذرنگ به همت فاتح صهبا دربارۀ سرنوشت و سرگذشت کاغذ، عبدالله انوار، مریم زندی، منوچهر معتبر و محسن واضحی خواند. انقلاب گل سرخ عنوان یادداشتی دربارۀ زندگینامۀ همایون صنعتی‌زاده و فراز‌و نشیب‌های چند دهۀ فعالیت مستمر و پویای اوست. همچنین یادداشت‌هایی از احمد مسجد‌جامعی، سید محمد بهشتی، بابک رفیعی، امیر سقراطی و سعید باباوند منتشر شده است که خواندن هر یک مخاطب را با زوایای تازه‌ای از دنیای کاغذ آشنا می‌سازد.

        از نکات جالب توجه آنگاه در این شماره، میزگردی به همت حسین گنجی و همراهی پژمان موسوی و محمود آموزگار ترتیب داده که در آن به بحث دربارۀ حواشی کاغذ، رانت و مافیای آن پرداخته‌ شده است. در ادامه آیسان زرفام با گزارشی از راستۀ کاغذفروشان، علی امیرریاحی با مطلبی دربارۀ پیوند ادبیات و کاغذ، سامان کرم‌پور با مطلبی دربارۀ نقش کاغذ در دنیای انیمیشن و بنوشه فرهت با روایتی از کاغذ در معماری این شمارۀ مجلۀ آنگاه را همراهی کرده‌اند. در کنار آن، طرح‌ها و پرتره‌هایی از علی خسروی و هادی حیدری و همچنین عکس‌هایی از روند تولید کاغذ و کاغذ در هنرهای تجسمی به سمع و نظر خواننده رسیده است.

        خانم طباطبایی طباطبایی
        1401/5/10
        به‌به، همایون صنعتی‌زادۀ عزیز.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر