کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تاریخ اندیشه های دینی 3

        از اسلام تا عصر اصلاحات
        قیمت:
        370,000 تومان 351,500 تومان

        مشخصات کتاب تاریخ اندیشه های دینی 3

        تعداد صفحات
        528 صفحه
        شابک
        9789644486432
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب تاریخ اندیشه های دینی 3

        کتاب " تاریخ اندیشه‌های دینی " اثر "میرچا الیاده" و مجموعه‌ای درباره‌ی مطالعات مذهبی است. جلد سوم این مجموعه را "مانی صالحی علامه" ترجمه کرده است.

        "میرچا الیاده" را بیشتر به عنوان محقق و پژوهشگر حوزه‌ی مذهب می‌شناسند؛ اما او در زمینه‌ی ادبیات نیز فعال بوده و چندین رمان منتشر کرده است. الیاده در رومانی متولد شد. علاقه‌ی او به مذاهب و اسطوره‌ها در همان کودکی شکل گرفت. از همان کودکی به افسانه‌های قدیمی و فولکلور رومانی هم علاقه داشت و از معدود کودکانی بود که از موعظه‌های کشیش لذت می‌برد. در دوران دبیرستان شیمی و زیست‌شناسی برایش لذت‌بخش بود و اگر به قصد خواندن کتاب «شاخه‌ی زرین» یادگیری زبان انگلیسی را شروع نکرده بود، احتمالاً در یکی از این دو رشته تحصیل می‌کرد. الیاده با خواندن کتاب‌های مختلف و ملاقات با بزرگان رومانی در نهایت تصمیم گرفت در کشور زادگاهش به تحصیل در رشته‌ی فلسفه بپردازد. او پس از کسب مدرک لیسانس برای یادگیری زبان سانسکریت به کشور هند، سرزمین هفتادودو ملت رفت. در هند ادامه‌ تحصیل داد و در رشته‌ی دین‌شناسی و اسطوره، مدرک دکترا را کسب کرد. الیاده تقریباً در تمام عمرش به تدریس در دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر دنیا پرداخت و هم‌زمان مقالات و کتاب‌های بسیاری تألیف کرد.

        مجموعه‌ی " تاریخ اندیشه‌های دینی " از منابع معتبر برای دانشجویان و علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی است. انتشار جلد سوم این مجموعه با کمی وقفه اتفاق افتاد؛ چون الیاده هنگام نوشتن جلد سوم بیمار شد و نتوانست طبق برنامه پیش برود. جلد سوم شامل فصل‌های سی‌ویکم تا سی‌ونهم است و از دوران پیامبر محمد (ص) تا دوران اصلاحات را پوشش می‌دهد. بخش اعظم جلد سوم علاوه بر اسلام که آخرین دین ابراهیمی است، ادیان سنتی آفریقا، استرالیا و آمریکا را معرفی می‌کند. فصل آخر نیز به بررسی وضعیت دینی دنیای امروز اختصاص دارد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار میرچا الیاده

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تاریخ اندیشه های دینی 3