کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فرار از مدرسه

        درباره زندگی و اندیشه ابوحامد غزالی
        ناموجود

        مشخصات کتاب فرار از مدرسه

        تعداد صفحات
        288 صفحه
        شابک
        9789640000014
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        14
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فرار از مدرسه

        فرار از مدرسه داستان زندگی و اندیشه‌های ابوحامد محمد غزالی (فیلسوف، متکلم و فقیه ایرانی و از بزرگ‌ترین مردان تصوف سده پنجم هجری) است. این کتاب را عبدالحسین زرین‌کوب به شیوه زندگی‌نامه نویسی در سال ۱۳۵۳ به رشته تحریر درآورده و انتشارات امیرکبیر آن را به چاپ رسانده است.
        در مورد کتاب می‌خوانیم که غزالی زندگی نسبتا کوتاه اما آکنده از فعالیت و تحرک داشته و تحولات شگرف زندگی او تنوع وسیعی در آثارش ایجاد کرده و مخصوصا تأثیر قابل ملاحظه‌ای در افکار و آثار علماء بعدی اسلام داشته است.
        غزالی یکی از بزرگانی است که به نسبت زندگی‌نامه فکری را خود در کتاب ارجمند المنقذ من الضلال آورده و این زندگی‌نامه با قلم موشکاف و فخیم عبدالحسین زرین‌کوب با نثری روان و کم‌پیرایه در این کتاب آمده است.
        بهاءالدین خرمشاهی در نقد این کتاب، فرار از مدرسه را ارزشمندترین اثر عبدالحسین زرین‌کوب می‌داند.
        عبدالحسین زرین‌کوب ادیب، تاریخ‌نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر بود. آثار او به‌عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود.وی از تاریخ‌نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به‌دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.
        زرین‌کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد، از جمله این که ۶۵۰۰ کتاب و مجله را به دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا کرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار عبدالحسین زرین کوب