کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        جامعه باز و دشمنان آن (افلاطون)

        جلد یکم
        ناموجود

        مشخصات کتاب جامعه باز و دشمنان آن (افلاطون)

        تعداد صفحات
        508 صفحه
        شابک
        9789644483141
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب جامعه باز و دشمنان آن (افلاطون)

        کتاب " جامعه‌ باز و دشمنان آن " نوشته‌ی "کارل پوپر" و یکی از آثار مهم در حوزه‌ی فلسفه‌ی سیاسی است. این کتاب را "امیر جلال‌الدین اعلم" به فارسی ترجمه کرده است. پوپر فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان و استاد مدرسه‌ی اقتصاد لندن بود و در فلسفه‌ی علم یکی از فیلسوفان برجسته و تأثیرگذار به شمار می‌آید. این فیلسوف علم از زمانی در میان جامعه‌ی روشنفکری ایران شناخته شد که کتاب " جامعه‌ باز و دشمنان آن " به فارسی ترجمه شد. حدود بیست سال پیش از انتشار این کتاب، آثار دیگری از پوپر در ایران ترجمه و منتشر شد، ولی نتوانست شهرتی برای او به همراه آورد. ازاین‌رو این اندیشمند اتریشی تاحدی در ایران دیر شناخته و مطرح شد. او در سال 1976 کتابی به نام «جست‌وجوی ناتمام: زندگی‌نامه‌ی فکری» منتشر کرد که نوعی زندگی‌نامه‌ی خودنوشت است و در آن به بیان تحولات فکری خود پرداخته. از این فیلسوف آثار بسیاری به جا مانده است که عبارت‌اند از: «حدس‌ها و ابطال‌ها»، «درس این قرن»، «آینده باز است»، «زندگی سراسر حل مسئله است»، «ناکجاآباد و خشونت» و… .

        نویسنده در کتاب " جامعه‌ باز و دشمنان آن " استدلال کرده که روح پرسشگری آزاد در پژوهش‌های علمی باید در حوزه‌ی سیاست نیز لحاظ گردد. وی با این استدلال، اندیشمندانی چون افلاطون، هگل و مارکس را نقد کرده و آن‌ها را به‌عنوان دشمنان جامعه‌ی آزاد معرفی می‌کند. او در عین نقد مدرنیته، به تفکرات انتقادی مکتب فرانکفورت هم می‌تاخته و با پوزیتیویست‌های مکتب وین نیز مخالف بوده است. به‌علاوه اندیشه و آرای خود را از شک‌گرایان افراطی ازجمله تامس کوهن نیز متفاوت می‌دانسته است.

        پوپر در زندگی علمی خود جوایز و افتخارات متعددی به دست آورد که دریافت ده‌ها دکترای افتخاری از دانشگاه‌های بزرگ پرینستون، آکسفورد، کمبریج، وین و دانشگاه لندن ازآن‌جمله‌اند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب جامعه باز و دشمنان آن (افلاطون)