کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        ایران بین دو انقلاب

        از مشروطه تا انقلاب اسلامی
        قیمت:
        275,000 تومان 261,250 تومان

        مشخصات کتاب ایران بین دو انقلاب

        ناشر
        تعداد صفحات
        572 صفحه
        شابک
        9789643053895
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        24
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ایران بین دو انقلاب

        این کتاب پژوهشی جامـع در تاریخ معاصر ایران است که از حیث جامعیت، روش آکادمیک تحقیق، و وسعت اطلاعات و منابع در میان آثـار مشـابه خود کم‌نظیـر است. در این پژوهش ضمن گزارش مستند رویدادها و تحولات سیاسی دوره‌ی بین زوال قاجاریه و انقراض پهلوی، مبانی اجتماعـی سیاسـت در ایران بررسی و تحلیل شـده، نقش عوامل اجتماعی و اقتصادی در تحولات و حرکات سیاسی و ریشه‌هـای قومی و طبقاتی جنبش‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی ایران نشان داده شده است.
        کتاب به سه بخـش اصلی تقسیـم شـده است. در بخش نخست با بررسی اوضـاع ایران در اواخر عصر قاجار و شرح وقایع و تحولات دوران انقلاب مشروطه و حکومت رضاشاه، زمینه‌ای تـاریخـی بـرای درک ایران نو فـراهم می‌شـود. در بخـش دوم زمینه‌ی اجتماعی ماجراهای سیاسی بین سقوط استبداد رضاشاه و ظهور استبداد محمدرضاشاه بررسی و تحلیل می‌شود. بخش سوم بررسی ایران معاصر است و به شرح برنامه‌هـای اجتماعـی و اقتصـادی محمدرضا پهلـوی، تشـدید تنش‌های اجتماعی ناشـی از آن برنامه‌هـا، و سرانجـام بروز انقلاب اسلامی می‌پردازد.
        آنچه به ایران بین دو انقلاب امتیاز و ویژگی می‌بخشـد بهره‌جویی آن از منابـع گسترده و وسیعـی است که بسیـاری از آن‌ها پیـش از این بررسـی نشده بـود؛ و نیز گـردآوری و ارائه‌ی اطلاعاتی که از دید جامعه‌شناختی ارزش تحلیلی بسیار دارند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ایران بین دو انقلاب