کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        سرزمین مقدس: سفری به فلسطین

        0 (0)
        قیمت:
        198,000 تومان 188,100 تومان

        مشخصات کتاب سرزمین مقدس: سفری به فلسطین

        ناشر
        تعداد صفحات
        348 صفحه
        شابک
        9786226194365
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب سرزمین مقدس: سفری به فلسطین

        گی دولیل، کارتونیست مشهور کانادایی، یک سال همراه همسر و فرزندانش در فلسطین زندگی کرده و دیده‌ها و شنیده‌هایش در این مدت را به تصویر کشیده است. دولیل در این کتاب مثل سفرنامه‌های دیگرش، در پی ارائه‌ی تفسیر و توضیحی جامع درباره‌ی شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور میزبانش نیست. روایت‌ مصور او فقط گزارشی دقیق و پرجزئیات از مشاهدات شخصی درباره‌ی زندگی روزمره درون جامعه‌ی ملتهب فلسطین است که رسانه‌ها معمولاً به آن نمی‌پردازند.

        نویسنده و تصویرساز کتاب، از فرانسه و به‌خاطر مأموریت بشردوستانه‌ی همسرش وارد سرزمینی شده که حتی در تعریف مرز، ملیت، دولت، شهروند و… دچار اختلاف است. گی دولیل به سبک مشهور رسانه‌های غربی، دولت مستقر را اسرائیل می‌داند. برای همین مشاهدات روزمره‌اش را در همین چارچوب روایت می‌کند. او اگرچه تناقضات آشکاری را در زندگی انسانی فلسطین مشاهده می‌کند ولی تلاش می‌کند با شوخ‌طبعی و مقایسه‌ی سطحی حوادث، خود را بی‌طرف نگه دارد.

        ارزش روایت دولیل به روایت مشاهدات شخصی‌اش از پیچیدگی‌های درون جامعه‌ی پرالتهاب فلسطینی است؛ از چالش‌های فلسطینی-اسرائیلی تا تعارض سیاسی و مذهبی درون اسرائیل. روایت زندگی در نوار غزه که بیش از یک میلیون انسان در آن حبس شده‌اند و سال‌هاست اجازه‌ی رفت‌وآمد ندارند. روایت زندگی سخت انسان‌هایی که برای گذر از کوچه‌پس‌کوچه‌های زیبای بیت‌المقدس باید جان‌شان به لب برسد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب سرزمین مقدس: سفری به فلسطین