کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فلاسفه شرق و موسیقی (بررسی آراء کندی، فارابی، اخوان صفا، ابن سینا و قطب الدین شیرازی درباره موسیقی عملی و نظری)

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب فلاسفه شرق و موسیقی (بررسی آراء کندی، فارابی، اخوان صفا، ابن سینا و قطب الدین شیرازی درباره موسیقی عملی و نظری)

        تعداد صفحات
        184 صفحه
        شابک
        9786009057764
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فلاسفه شرق و موسیقی (بررسی آراء کندی، فارابی، اخوان صفا، ابن سینا و قطب الدین شیرازی درباره موسیقی عملی و نظری)

        در کتاب حاضر، آراي فيلسوفان اسلامي از قرن سوم تا هشتم هجري موردبررسي قرار مي‌گيرد که به‌طور تقريبي، در حدود ۵۰۰ سال است. در حقيقت، اين دوره، دوره شکوفايي و تبلور فرهنگ و تمدن اسلامي است و بيشتر سازندگان آن، ايراني بوده‌اند. فيلسوفان اين دوره، به معني واقعي کلمه، بر علوم و فنون عصر خويش احاطه داشتند و موسيقي نيز در حکم يکي از شاخه‌هاي فلسفه، موردتوجه آنان بود. اين فلاسفه، هم در زمينه فلسفه موسيقي و هم درباره تئوري آن، نظريه‌هايي ارائه دادند و چنانکه گفته شد، برخي در موسيقي عملي نيز مهارت داشتند. درنتيجه، در اين کتاب هم آراي فلاسفه درباره موسيقي و هم نظريات آنان در زمينه صناعت نظري يا تئوري موسيقي موردبررسي قرار مي‌گيرد.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فلاسفه شرق و موسیقی (بررسی آراء کندی، فارابی، اخوان صفا، ابن سینا و قطب الدین شیرازی درباره موسیقی عملی و نظری)