کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        زمستان سخت

        قیمت:
        225,000 تومان 213,750 تومان

        مشخصات کتاب زمستان سخت

        تعداد صفحات
        590 صفحه
        شابک
        9789644487743
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب زمستان سخت

        کتاب " زمستان سخت " رمانی تاریخی به قلم "اسماعیل کاداره" است. این کتاب را "مهستی بحرینی" به فارسی ترجمه کرده است. چاپ اول این کتاب در سال 1977 منتشر شده و 588 صفحه دارد.

        "اسماعیل کاداره" نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس و مقاله‌نویس آلبانی‌تبار است. او از شخصیت‌های مهم ادبیات آلبانی است که این ادبیات را به جهانیان شناساند. کاداره در سال 1936 در پادشاهی آلبانی متولد شد. خانواده‌ی او مسلمان بودند؛ اما خود او بعدها مذهب را رد کرد و آتئیست شد. کاداره در دانشگاه تیرانا به تحصیل در زمینه‌ی زبان و ادبیات پرداخت. او تا انتشار اولین رمانش تنها روی شعر تمرکز می‌کرد. بعد از انتشار اولین رمانش وارد حوزه‌های دیگر ادبی نیز شد. کاداره در همان دوران به علت نقد حکومت جانش در خطر افتاد و به فرانسه پناهنده شد. بعدها با تغییر وضعیت سیاسی بارها از کاداره درخواست شد که رئیس‌جمهور شود؛ اما او هرگز نپذیرفت.

        آثار کاداره به چهل‌وپنج زبان منتشر شده‌اند. از لحاظ محبوبیت در آلبانی او را هم‌رده‌ی مارک تواین می‌دانند. تقریباً در هر خانه‌ای در آلبانی دست‌کم یک کتاب از کاداره یافت می‌شود. او از حکومت‌های توتالیتر می‌نویسد و از آنجا که خود زندگی در چنین حکومتی را تجربه کرده است، نوشته‌هایش تلخ و عمیق هستند.

        کتاب " زمستان سخت " جدایی آلبانی از اتحاد جماهیر شوروی و تأثیراتش را بیان می‌کند. این کتاب را با عنوان جنگ و صلح زمان ما می‌شناسند. کاراده در این کتاب واقعیت‌های تاریخی را از زاویه‌دید بسنیک استروگا تعریف می‌کند. بسنیک استروگا شخصیتی داستانی است که مترجم، مفسر دولتی و روزنامه‌نگار است. داستان از آن‌جا شروع می‌شود که آلبانی و شوروی دچار اختلاف می‌شوند و نمی‌توانند به توافق برسند. شوروی تصمیم می‌گیرد آلبانی را تحریم کند و هیچ‌گونه کمکی به آن‌ها نکند. این تصمیم زمستانی سخت، طولانی و سرد را برای آلبانی رقم خواهد زد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب زمستان سخت