کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        در جستجوی مولانا

        0 (0)
        قیمت:
        275,000 تومان 261,250 تومان

        مشخصات کتاب در جستجوی مولانا

        تعداد صفحات
        360 صفحه
        شابک
        9789644484179
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب در جستجوی مولانا

        کتاب " در جستجوی مولانا " اثر "نهال تجدد" است. این کتاب به کوشش "مهستی بحرینی" از فرانسه به فارسی ترجمه شده است. بعد از «عارف جان‌سوخته» این دومین کتاب "نهال تجدد"، نویسنده و پژوهشگر ایرانی مقیم فرانسه درخصوص مولاناست. برخلاف عارف جان‌سوخته که با نگاه به زندگی مولانا نوشته شده بود؛ این کتاب به زندگی و شرح حال او کاری ندارد؛ بلکه با تمرکز بر داستان‌های مثنوی معنوی نوشته شده است. تجدد در این کتاب کوشیده در حد توان خود، مردم فرانسه و سایر کشورهای اروپایی را با این گنجینه‌ی ادبی و عرفانی ارزشمند آشنا کند.

        نویسنده 35 حکایت را برای این کتاب انتخاب کرده و علاوه‌بر بُعد قصه‌گویی بر تمثیلی بودن آن‌ها تأکید داشته است. او تمام تلاشش را کرده که مخاطب اروپایی بتواند با این داستان‌ها ارتباط برقرار کند؛ به همین دلیل گاهی با حفظ محتوای اصلی داستان، حاشیه‌هایی را به داستان اضافه کرده یا برخی موقعیت‌ها را تغییر داده است. او حتی پای یک شخصیت خیالی را به ماجرا باز کرده که صحافی از اهالی نیشابور است.

        مطالب این کتاب در سه بخش اصلی تدوین شده‌اند. عنوان این فصل‌ها از این قرار است: «خام بدم»، «پخته شدم» و «سوختم». مقدمه‌ی این کتاب به قلم همسر نهال تجدد، ژان کلود کریر است. این شخصیت فرانسوی (2021 ـ 1931) در عرصه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی چهره‌ای شناخته‌شده است و در کارنامه‌ی فعالیت‌هایش ترجمه‌ی برخی از اشعار مولانا به فرانسه و همین‌طور نوشتن فیلم‌نامه‌ای درباره‌ی داستان‌های عطار نیشابوری به چشم می‌خورد. همچنین این کتاب به پیروی از سنت مذهب شیعه حاوی تصاویری است که فدریکا مارتا آن‌ها را تصویرگری کرده است. "نهال تجدد" کتاب دیگری با عنوان «ملک گرسنه» دارد که به کوشش نشرچشمه منتشر شده و تمرکز آن بر زندگی شمس تبریزی است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب در جستجوی مولانا