کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        زلیخا چشم هایش را باز می کند

        0 (0)
        قیمت:
        345,000 تومان 327,750 تومان

        مشخصات کتاب زلیخا چشم هایش را باز می کند

        تعداد صفحات
        496 صفحه
        شابک
        9789644487088
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب زلیخا چشم هایش را باز می کند

        کتاب زلیخا چشم‌هایش را باز می‌کند رمانی در ژانر تاریخی به قلم گوزل یاخینا است. این اثر با ترجمه‌ی زینب یونسی به چاپ رسیده است. در سال 2015 این کتاب موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب بزرگ روسیه و جایزه‌ی ادبی یاستیا پولیانا شد.
        گوزل یاخینا نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس روسی است. او در ایالت تاتار شوروی سابق متولد شد و در کودکی تنها به زبان تاتاری سخن می‌گفت. به مرور زبان روسی آموخت و آثارش را به روسی نوشت. رمان زلیخا چشم‌هایش را باز می‌کند اولین رمان اوست که در سال 2015 منتشر شد و توجهات زیادی را به سمت او جلب کرد. یاخینا برای نوشتن این رمان از تجربیات و خاطرات مادربزرگش که اهل تاتار بود استفاده کرد. مادربزرگ او در دوران پاکسازی بزرگ زندگی می‌کرد. پاکسازی بزرگ برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی استالین برای کنترل تمام شوروی بود. در این دوران هزاران روس بازداشت، تبعید یا کشته و اعدام شدند. مادربزرگ یاخینا سیزده سال به سیبری تبعید شد و خاطراتی که او از این دوران برای نوه‌اش تعریف کرد، جرقه‌ی نوشتن این رمان را زد.
        داستان این رمان در 1930 شروع می‌شود. شخصیت اصلی رمان زلیخاست که در ابتدای رمان سی‌ساله است. او از پانزده‌سالگی ازدواج کرده است و در یکی از روستاهای تاتارستان با شوهر و مادرشوهرش زندگی می‌کند. زلیخا زندگی سختی دارد و حسش نسبت به مادرشوهرش ترکیبی از نفرت و وحشت است. با رسیدن دوران پاکسازی بزرگ زندگی زلیخا تغییر می‌کند. شوهرش کشته شده و خودش به اردوگاهی در منطقه‌ی سیبری منتقل می‌شود. ادامه‌ی داستان روایتی عاشقانه از زنی اسیر است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب زلیخا چشم هایش را باز می کند