کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        از گیم تا فیلم

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب از گیم تا فیلم

        ناشر
        تعداد صفحات
        210 صفحه
        شابک
        9786007806319
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب از گیم تا فیلم

        تأثیرپذیری گیمها از فیلمهای سینمایی مبحثی روشن است که در سالهای اخیر و در مطالعات رسانهای و مطالعات گیمی به طور گسترده بررسی شده است، اما تأثیر فزاینده و رو بهرشد بازیهای کامپیوتری و ویدئویی بر فیلمهای معاصر هنوز حوزهای جوان و ناشناخته است. کتاب حاضر به بررسی این تعامل و تقابل جذاب میپردازد؛ آرای نظریهپردازان بزرگ سینما، همچون دیوید بوردل،را کنار ایدههای محققان نامآور مطالعات گیم، لومانویچ یا جین مکگونیکال، میگذارد؛ فیلمهایی مانند آواتار و بدو لولا، بدو را با گیمهایی نظیر سایلنتهیل (تپۀ خاموش) و لارا کرافت مقایسه میکند،و حتی سر‌منشأ نوآوریها را تا جهان ادبیات و داستانهای خرخه لوئیس بورخس پیمیگیرد.

        پنج فصل این کتاب به اضافۀ مقدمه و مؤخرهای که خود فصلهایی کامل و مهماند به تحلیل آن ابعاد سینما میپردازند که متأثر از جهان گیم شکلی جدید پذیرفتهاند. این حوزهها هم از نظر مضمونی و داستانی و زیباییشناسی،و هم از نظر روانشناسی و جامعهشناسی بررسی میشوند؛ از شکل قصهگویی و الگوهای روایتی پیچیده و تازه گرفته تا نوآوریهای بصری و ساختاری مهیج، و از تغییر در عادات تماشاگران و نحوۀ درک و دریافت فیلم گرفته تا شیوههای جدید پخش و ارائه فیلم در این فصلها بحث میشود.

        کتاب حاضر نخستین نمونه از آثار این حوزۀ جدید بینارشتهای است که به فارسی ترجمه شده است و در اختیار مخاطبان علاقهمند قرار میگیرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر