کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        رویت هلال

        0 (0)
        قیمت:
        84,000 تومان 79,800 تومان

        مشخصات کتاب رویت هلال

        ناشر
        تعداد صفحات
        112 صفحه
        شابک
        9786009386000
        سال انتشار
        1394
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب رویت هلال

        رؤیت هلال و مسایل مربوط به آن چه در زمینه‌های فقهی و چه در زمینه‌های علمی همواره مورد توجه دانشمندان و فقهای اسلامی و حتی دیگر دانشمندان جهان بوده است. در کشور اسلامی عزیزمان به دلیل حضور فقها و دانشمندان مطرح در این زمینه و نیز اهمیت رؤیت هلال ماه به سبب نقشی که در تعیین آغاز و پایان ماه‌های قمری دارد، استهلال از اهمیت بسزایی برخوردار است.
        با توجه به گسترش علاقه‌ی روزافزون اقشار مختلف جامعه به موضوع رؤیت هلال، در کتاب حاضر سعی بر آن شده است که مفاهیم و مبانی ابتدایی به کوتاه‌ترین و ساده‌ترین شیوه بیان شوند تا خواننده بتواند با فرایند استهلال از دیدگاه علمی آشنایی یابد. فصل اول به حرکت ماه در فضا و شکل‌گیری اهله‌ی آن می‌پردازد. در فصل دوم با سیستم‌های مختصات نجومی مورد نیاز آشنا می‌شویم.
        فصل سوم به بررسی پارامتر‌های مؤثر در رؤیت‌پذیری هلال اختصاص یافته است. معیارهای رؤیت‌پذیری هلال، از گذشته تا زمان حال در فصل چهارم بیان شده‌اند. عوامل مؤثر در شکل‌گیری هلال و نحوه‌ی یافتن آن با استفاده از ابزار نوری، اهم مطالب فصل پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. فصل ششم نیز یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های مؤثر در رؤیت‌پذیری هلال، یعنی درصد روشنایی را کمی بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر