کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        2

        مرگ تراژدی

        0 (0)
        قیمت:
        216,000 تومان 194,400 تومان

        مشخصات کتاب مرگ تراژدی

        ناشر
        تعداد صفحات
        360 صفحه
        شابک
        9786226401227
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب مرگ تراژدی

        «همۀ انسان‌ها در زندگی با تراژدی آشنایند. اما تراژدی، به عنوان صورت نمایشی، جهان‌شمول نیست». این آغاز سخن اشتاینر در مرگ تراژدی است؛ بنابراین، او در این اثر می‌کوشد نخست جوهر تراژدی یونان باستان را بشناسد و سپس دلایل زوال آن را تا دهۀ شصت قرن بیستم بررسی کند.
        مرگ تراژدی در سال 1961 منتشر شد. این کتاب حاصل سخنان اشتاینر در کلاس‌های درس دانشگاه پرینستون آمریکاست که بعدها در قالب کتاب منتشر شد.. کل این اثر کوششی است در راستای ادبیات تطبیقی، آن‌هم به‌گونه‌ای که پنج دهۀ پیش رایج بود. جوانان نمایشنامه‌نویس اروپایی که در دهۀ شصت به دنبال دگرگونی و انقلاب در هنر نمایشی بودند، پای سخن خیلی‌ها، از جمله اشتاینر، می‌نشستند. این کتاب برای آن دسته از پژوهشگران و نمایشنامه‌نویسانِ جویای شناخت بهترِ مباحث نظری دربارۀ تراژدی یونان باستان در گذر زمان، سودمند است.
        جورج اشتاینر، استاد ادبیات تطبیقی، را دریای دانش (polymath) می‌دانند، کسی که چندین زبان می‌داند و در بحث‌هایش از این برخورداری به خوبی استفاده می‌کند. او در این اثر به وضوح نشان می‌دهد که از سلسلۀ نویسندگان جدلی است؛ زیرا بر بحث‌هایش نقطۀ پایانی نمی‌گذارد.
        دیرزمانی است که زایش تراژدی نیچه در دسترس علاقمندان بوده است؛ اینک خوب است مرگ تراژدی نیز کنار آن بنشیند؛ دست‌کم، خواننده با حضور دو یارِ رقیب، دو اندیشۀ جدلی، آشنا می‌شود؛ و این به نسبی‌شدن دیدگاه‌ها کمک می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر