کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %15
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        وقت چای

        قیمت:
        41,000 تومان 34,850 تومان

        مشخصات کتاب وقت چای

        ناشر
        تعداد صفحات
        40 صفحه
        شابک
        9786226194433
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب وقت چای

        وقت چای در اطراف جهان مجموعه‌ای‌ست از قطعه‌های متنیِ کوتاه و آموزنده درباره‌ی آداب و رسوم گوناگون مربوط به چای در نقاط مختلف جهان. متن ساده و جذابِ کتاب در کنار نقاشی‌های دلنشین و چشم‌نواز چلسی اُبرن تصویری از تنوع آداب و رسوم مربوط به چای پیش چشم‌مان می‌گذارد. این کتاب بچه‌ها را به واسطه‌ی این آداب و رسوم با تنوع فرهنگیِ مردمان جهان آشنا می‌کند و برایشان می‌گوید مردم مراکش، هند، تبت، تایلند، کانادا و آمریکا، آرژانتین، شیلی، اوروگوئه، سودان جنوبی، ژاپن، روسیه، انگلستان، مالزی، پاکستان،‌ ایران، هنگ‌کنگ، چین، تایوان و جاماییکا چگونه از چای لذت می‌برند.

        دنیس ویسبلوث، نویسنده‌ی کتاب، در پایان این سفر درباره‌ی دلبستگی خودش به چای هم می‌گوید؛ از وقتی که بچه بوده و پدربزرگ و مادربزرگش با چای از مهمان‌هایشان پذیرایی می‌کرده‌اند تا چای نوشیدن با دوستان جدیدش در سنگاپور. او شرح می‌دهد چای چگونه در گذر زمان محبوب‌تر شده و حالا می‌شود این نوشیدنی را در هر گوشه‌وکنار جهان پیدا کرد. در عین حال، با رواج چای میان مردم مناطق مختلف، این نوشیدنی پرطرفدار با آداب و رسوم و سنت‌های محلی هر منطقه سازگار شده و به این ترتیب، هم نقطه‌ی اشتراک فرهنگ‌های گوناگون شد و هم نمودِ تنوع حیرت‌انگیزشان.

        اگر می‌خواهید بچه‌های دوروبرتان را به واسطه‌ی چای با گوناگونیِ فرهنگ‌ها و در عین حال با اشتراکاتِ حیرت‌انگیزشان آشنا کنید، این کتاب با متن آسان و نقاشی‌های دوست‌داشتنی‌اش انتخاب خوبی‌ست.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر