کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        نقاشی قهوه خانه (خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس)

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب نقاشی قهوه خانه (خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس)

        تعداد صفحات
        968 صفحه
        شابک
        9786000328207
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب نقاشی قهوه خانه (خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس)

        کتاب "نقاشی قهوه خانه"، شامل "خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس" است که به همت "محسن کاظمی" تهیه و تنظیم شده است. در ساعت یازده شب، دو تیرانداز نقابدار با سلاح‌های اتوماتیک، به اتاق پشتی یک رستوران یونانی به نام میکونوس واقع در یکی از مناطق برلین آلمان حمله کردند. در پی این واقعه، چهار تن از جمله دبیرکل تبعیدی حزب دمکرات کردستان ایران، به قتل رسیدند.
        دادگاه میکونوس به این نتیجه رسید که آخرین ملاقات عاملان کشتار رهبران کرد، در محل اقامت کاظم دارابی برگزار شد و به این ترتیب دارابی حکم حبس ابد دریافت کرد. در حکم صادره برای دارابی تصریح شده بود که وی تا 25 سال از دوران محکومیت خود را نگذراند، نمی تواند تقاضای تخفیف مجازات یا آزادی مشروط کند.
        این رخداد با همه پیامدهایش، قاب مهمی از تاریخ کنونی ما در عرصه حقوقی و سیاسی روابط بین‌الملل را تشکیل می‌دهد. "نقاشی قهوه خانه" از "محسن کاظمی"، توصیفی دیرهنگام اما آگاهانه از رویداد میکونوس ارائه می‌کند. اثری مستند که با در برداشتن "خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس"، شعارهای فریبنده و گمراه‌کننده‌ی بسیاری را زیر سوال می‎برد.
        دارابی بارها در این پرونده مدعی شد که بیگناه است. سخنان دارابی به عنوان ادعایی تلقی می‌شود که باید با برخوردی بی طرفانه و تحقیقی، تایید شود. با گذشت نزدیک به سه دهه از آن اتفاق، معمای میکونوس همچنان نیاز به حل شدن داشت و در طول این سال‌هآ، دارابی نتوانست آنچه را که گذشته بود، به خوبی شرح دهد. تا اینکه "محسن کاظمی"، تحقیق پیرامون این پرونده سخت و پیچیده را بر عهده گرفت و "نقاشی قهوه خانه" را که شامل "خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس" است، به نگارش درآورد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب نقاشی قهوه خانه (خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس)