کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        انگیزه آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها

        ناموجود

        مشخصات کتاب انگیزه آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها

        تعداد صفحات
        646 صفحه
        شابک
        9789646207233
        سال انتشار
        1392
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب انگیزه آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها

        کتاب " انگیزه‌ آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها " اثر "دنیس اسپور" و ترجمه‌ی "امیرجلال‌الدین اعلم" است. مقصود این کتاب آن است که دیدی فراگیر به هنرهای دیداری، موسیقی، تئاتر، رقص، فیلم و معماری در تمدن باختر‌زمین به دست دهد. این اثر داستان ماست. داستان دریافت‌هایمان است از جهان، بسانی که ما آن را هم به شناخت و هم به شهود دیده‌ایم، در برابرش واکنش نشان داده‌ایم و فهم‌ خود را از آن به هم‌نوعانمان رسانده‌ایم.

        نویسنده نام «انگیزه‌ آفرینندگی» را بر این کتاب گذاشته، چون امیدوار است محتوای آن به اشارت با خواننده بگوید که آفرینش‌گری بخشی از گوهر انسان بوده است. هر اندازه هم که در این روزگار نو بکوشیم از اشارت‌های نیم‌کره‌ی راست مغزمان به مطلقات نیم‌کره‌ی چپ بگریزیم، توان گریختن از وجودمان را نداریم.

        "دنیس اسپور" معتقد است استفاده از این متن مشوق استفاده از منابع و مآخذ دیگر است. او پیشنهاد می‌کند وقتی این کتاب به کلاس درس می‌رود، مدرسان به‌دقت به دانشجویان سفارش کنند که کدام نام‌ها را بایسته است به یاد بسپارند. فهرست هنرمندانی که در سبک‌های گوناگون هنری در کتاب درج شده، به نیت آن است که یاری‌گر باشند نه بار خاطر. در پایان هر فصل، پیشنهادهایی برای بحث کردن و اندیشیدن ارائه شده است.

        کتاب " انگیزه‌ آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها " در سیزده فصل زیر عناوین «پیشتاز یخ»، «بین‌النهرین»، «مصر باستان»، «یونانیان»، «رومیان»، «بیزانس»، «آغاز قرون وسطا»، «پسینگاه قرون وسطا»، «رنسانس آغازین و رنسانس مترقی»، «رنسانس پسین و عصر باروک»، «نهضت روشن‌اندیشی»، «عصر صنعت» و «سده‌ی بیستم» منتشر شده و به خوانندگان کمک خواهد کرد تا هنرها را به منزله‌ی بازتاب‌های وضع و حال آدمی بنگرند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب انگیزه آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها