کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم

        شابک
        9789648619683
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        خشتی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم

        کتاب عمر کوتاه نیست، ما کوتاهی می کنیم نوشته مسعود لعلی، شامل قصه ها و نقل قول هایی برگزیده برای بالا بردن کیفیت زندگی است. این اثر به شما یادآور می شود که قدر لحظه های کنونی زندگی تان را بدانید و نه به فکر کمیت عمرتان بلکه در اندیشه کیفیت آن باشید.
        آن قدر که انسان ها نگران کمیت زندگی خود هستند. به کیفیت آن نمی اندیشند. چقدر عمر کردن برایتان مهم تر از چطور زندگی کردن است. همه می خواهیم عمر طولانی داشته باشیم. اما اگر کسی از شما بپرسد چه برنامه ای برای زندگی داری؟ می خواهی با روزهای زندگی ات چه کار ارزشمندی انجام دهی؟ آنجاست که معلوم می شود شما تصویر روشنی از آینده تان ندارید. هدف خاصی ندارید. به دنبال ارتقای کیفیت زندگی خود و دیگران نیستید. فقط یک چیز می خواهید. می خواهید زنده بمانید. حالا با چه کیفیت و به چه شکلی اصلا مهم نیست.
        مهم ترین مسئله در رابطه با زندگی همه ی انسان ها فقط یک چیز است، در لحظه ای که عمر آدمی به پایان می رسد وقتی به گذشته نگاه می کند حسرت روزهایی را که گذرانده نخورد. افسوس این را نخورد آن طور که شایسته بوده از فرصت گران بهایی به نام زندگی استفاده نکرده است.
        آدمی وقتی به دنیا می آید هزار آرزو دارد ولی وقتی از دنیا می رود فقط یک آرزو دارد، آن هم این است که یک فرصت دوباره داشته باشد. بهترین راهکار برای عدم تجربه تلخ حسرت در پایان راه این است که منتظر آن لحظه ننشینید. بیایید تصمیم بگیرید که هر روز صبح وقتی چشمان خود را باز می کنید تصور کنید که امروز آخرین روز و این لحظات آخرین لحظات زندگی شماست. از خود بپرسید که اگر امروز زندگی برای من به اتمام برسد از آنچه تاکنون انجام داده ام راضی ام؟ آیا کارهایی مانده که باید انجام دهم؟ آیا شرایطی هست که مایل باشم آن ها را در زندگی خود به وجود آورم؟ آیا تغییراتی هست که آرزو داشته باشم در خود ایجاد کنم؟
        پیدا کردن پاسخ هایی مناسب و بعد زندگی بر پایه آن پاسخ هاست که می تواند شما را از حسرتی بزرگ رها سازد و پشیمانی و حقارت جای خود را به افتخار و غرور بدهد و باعث شود نه گریه و غم بلکه لبخند و شادی آخرین کاری باشد که شما در لحظات پایانی زندگی تان تجربه می کنید.
        عمر کوتاه نیست، ما کوتاهی می کنیم پس بهتر است قدردان فرصتی باشید که حالا در اختیار دارید و این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که بر هیچ کس معلوم نیست که هر دمی که فرومی برد بازدمی خواهد داشت یا خیر؟

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار مسعود لعلی

        کتاب‌های مرتبط با کتاب عمر کوتاه نیست ما کوتاهی می کنیم