کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        لاموزیکا و لاموزیکای دوم

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم

        تعداد صفحات
        72 صفحه
        شابک
        9789644482762
        سال انتشار
        1391
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب لاموزیکا و لاموزیکای دوم

        کتاب " لاموزیکا و لاموزیکای دوم " نمایشنامه‌ای به قلم "مارگریت دوراس" است. این نمایشنامه را "قاسم روبین" به فارسی ترجمه کرده است. "مارگریت دوراس" بانوی داستان‌نویسی معاصر فرانسه است. او در تمام عمرش به نوشتن رمان و نمایشنامه و ساختن فیلم پرداخت و از خود آثاری باارزش به جا گذاشت. وقتی اولین رمانش را منتشر می‌کرد، تصمیم گرفت از نام مستعار استفاده کند. او دوراس را انتخاب کرد که نام زادگاه پدر عزیزش بود. دوراس از آن دسته نویسندگانی بود که در آثارش از تجربیات و اتفاقات زندگی خودش استفاده می‌کرد؛ ازاین‌رو آثار او برای مخاطب قابل‌لمس و باورپذیر هستند. این نویسنده در دوران فعالیت ادبی خود موفق به دریافت جوایز ادبی و هنری معتبری شد. از مهم‌ترین آنان می‌توان به نامزدی اسکار در طبقه‌بندی بهترین فیلم‌نامه‌ی اورجینال و جایزه‎ی ادبی گنکور اشاره کرد.

        کتاب " لاموزیکا و لاموزیکای دوم " شامل یک نمایشنامه است. دوراس لاموزیکا را در سال 1965 برای تلویزیون انگلستان نوشت. بیست سال طول کشید تا او بتواند لاموزیکای دوم را بنویسد و در سال 1985 به چاپ برساند. دوراس عمداً نام این اثر را لاموزیکای دوم انتخاب کرد تا در آینده هر دو پرده‌ی این نمایشنامه یک‌جا به چاپ برسند.

        این نمایشنامه داستان زوجی را روایت می‌کند که شبی در هتلی اقامت دارند. نیمه‌ی اول شب به بحث و جدل می‌گذرد. این دو در روند طلاق قرار دارند و در نیمه‌ی اول شب تلاش می‌کنند تا رابطه‌شان را درست کنند. در نیمه‌ی دوم دیگر دعوا نمی‌کنند. انگار می‌دانند که دیگر امیدی نیست و مغموم و افسرده برای عشق ازدست‌رفته سوگواری می‌کنند. پرده‌ی دوم داستان سه سال بعد را روایت می‌کند. همان شخصیت‌ها در همان اتاق هتل دوباره صحبت می‌کنند. این بار سخنشان تا صبح طول می‌کشد و صبح پایانی اجتناب‌ناپذیر برای شب و رابطه‌ی این دو نفر است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار مارگریت دوراس