کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        تحلیل نقد

        کالبد شکافی نقد
        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب تحلیل نقد

        تعداد صفحات
        464 صفحه
        شابک
        9789644480805
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب تحلیل نقد

        کتاب تحلیل نقد اثر نورتروپ فرای، از تأثیرگذارترین شخصیت‌های ادبی دوران معاصر است. این کتاب را صالح حسینی، مترجم مشهور ایرانی، به فارسی ترجمه کرده است. "نورتروپ فرای" منتقد ادبی و ادبیات‌دان کانادایی‌تبار بود. او نقد ادبی را به عنوان یک علم می‌دید و بیش از هر کسی در تاریخ ادبیات به پیشرفت نقد ادبی کمک کرد. فرای عمده اعتبارش را در مجامع ادبی مدیون تئوری نقد ادبی است؛ اما علاوه بر این تئوری، درباره‌ی مفاهیم دیگر نیز مقالات درخشانی نوشته است. آثار و مقالات او فرم ادبیات معاصر را دچار تغییر و تحول کرده‌اند.
        کتاب تحلیل نقد از شناخته‌شده‌ترین آثار فرای است. این کتاب به کالبدشکافی نقد نیز شهرت دارد. فرای در این کتاب ساختار سنتی نقد را مورد بررسی قرار داده و به ساختاری نو برای این ژانر ادبی رسیده است. او در ابتدا نیاز ادبیات معاصر را به نقد توضیح می‌دهد. سپس بیان می‌کند که روش‌های قدیمی نقد باید بهبود داده شوند تا با ادبیات معاصر هماهنگ شوند. این کتاب نقد ادبی را فراتر از آنچه می‌پنداشتیم می‌برد و به آن ابعاد فلسفی و اجتماعی می‌دهد.
        مترجم کتاب تحلیل نقد، صالح حسینی است که خود در این زمینه آثاری باارزش تألیف کرده است. حسینی در سال 1388 در گفت‌وگویی با ایسنا گفت که در ایران نقد ادبی وجود ندارد. گاهی منتقدان به جای نقد اصولی و علمی سراغ تسویه‌حساب شخصی می‌روند و گاهی نویسندگان نمی‌توانند نقد اصولی را بپذیرند. او عقیده دارد که کتاب تحلیل نقد می‌تواند ژانر نقد در ایران را به سمت بهتر شدن ببرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تحلیل نقد