کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        داستان شورانگیز بازرگان وندیکی

        ناموجود

        مشخصات کتاب داستان شورانگیز بازرگان وندیکی

        تعداد صفحات
        304 صفحه
        شابک
        9789641162520
        سال انتشار
        1387
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب داستان شورانگیز بازرگان وندیکی

        کتاب " تاجر ونیزی (داستان شورانگیز بازرگان وندیکی) " نمایشنامه‌ای به قلم "ویلیام شکسپیر" است. این نمایشنامه را "ابوالقاسم خان ناصرالملک" به فارسی ترجمه کرده است. "ویلیام شکسپیر" نمایشنامه‌نویس و شاعر بی‌رقیب انگلیسی‌تبار است. او به عنوان برترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان شناخته می‌شود. شکسپیر عنوان بارد را از خانواده‌ی سلطنتی دریافت کرده و شاعر ملی انگلستان است. او در دوران فعالیتش 39 نمایشنامه، 154 غزل‌واره و سه شعر بلند نوشت. آثار او به تمام زبان‌های دنیا ترجمه شده است و در هر دانشکده‌ی ادبیاتی در هر جای دنیا تدریس می‌شود. از جزئیات زندگی شخصی او اطلاعات زیادی باقی نمانده است و زندگی این اسطوره‌ی ادبیات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. او آثارش را در سه ژانر کمدی، تاریخی و تراژدی می‌نوشت. البته بعضی از منتقدان برخی آثار او را در ژانر کمدی ـ تراژدی طبقه‌بندی کرده‌اند. نمایشنامه‌های تاریخی او معمولاً زندگی‌نامه‌ی شاهان انگلستان بود.

        بیش از 230 سال از مرگ شکسپیر می‌گذرد و هنوز درباره‌ی او شک‌هایی وجود دارد. برخی از آثار او را به کسان دیگری نسبت داده‌اند و حتی تئوری‌هایی در این باره مطرح شده که شاید این آثار در واقع کار گروهی از نویسندگان بوده است. درست است که جزئیات زندگی شخصی شکسپیر باقی نمانده، اما آن‌چه مسلم است این است که شخصی با نام ویلیام شکسپیر وجود خارجی داشته و دست بر قضا حامل استعداد ادبی فوق‌العاده‌ای بوده است. آن قدر فوق‌العاده که باورش سخت است.

        نمایشنامه‌ی " تاجر ونیزی " یا داستان شورانگیز بازرگان وندیکی در ژانر کمدی ـ تراژدی نوشته شده است. این نمایشنامه به خاطر صحنه‌های دراماتیک نفس‌گیر و سخنرانی یکی از شخصیت‌ها پیرامون انسانیت شهرت دارد. تاجر ونیزی داستان تاجری ونیزی به نام آنتونیو را روایت می‌کند که از نزول‌خواری یهودی وامی بزرگ می‌گیرد و موظف می‌شود که اگر پول را تا موقع مقرر بازنگرداند، 250 گرم از گوشت بدنش را به وام‌‌دهنده بدهد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار ویلیام شکسپیر