کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        3

        وداع با اسلحه

        ناموجود

        مشخصات کتاب وداع با اسلحه

        تعداد صفحات
        424 صفحه
        شابک
        9789644480591
        سال انتشار
        1395
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب وداع با اسلحه

        کتاب " وداع با اسلحه " رمانی به قلم "ارنست همینگوی" است. زنده‌یاد "نجف دریابندری" این کتاب را به فارسی برگردانده است. ارنست همینگوی رمان‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس آمریکایی است که به زعم بسیاری مهم‌ترین نویسنده‌ی ادبیات معاصر آمریکا به شمار می‌آید. او در دوران فعالیت ادبی خود جوایز ادبی بسیاری دریافت کرد که از مهم‌ترینشان می‌توان به جایزه‌ی نوبل ادبیات و جایزه‌ی پولیتزر اشاره کرد. نحوه‌ی نگارش خاص او داستان‌نویسی مدرن را شکل داد و الهام‌بخش نویسندگان جوان بسیاری شد.
        همینگوی در طول زندگی خود سه جنگ را تجربه کرد. او برای پیوستن به ارتش ایتالیا در جنگ جهانی اول نام‌نویسی کرد، ولی به علت ضعف بینایی نتوانست به عنوان سرباز در جبهه خدمت کند. در نهایت به عنوان راننده‌ی آمبولانس اعزام شد. او پس از مدتی مصدوم شد و ماه‌ها در بیمارستان بستری بود. در جنگ جهانی دوم و جنگ داخلی اسپانیا به عنوان روزنامه‌نگار حضور یافت و تجربیاتی کسب کرد. در نهایت دو مدال افتخار برای خدمت در جنگ دریافت کرد. او برای نوشتن کتاب وداع با اسلحه از خاطراتش در دوران جنگ جهانی اول استفاده کرده است.
        همینگوی کتاب " وداع با اسلحه " را در ژانر رئال نوشت و تمرکزش را روی جنگ گذاشت. این کتاب از زاویه‌ی دید اول‌شخص روایت می‌شود و بسیاری آن را شاهکار همینگوی به حساب می‌آورند. منتقدان درباره‌ی این رمان گفته‌اند که بهترین رمان با موضوع جنگ است که از روی جنگ جهانی اول نوشته شده است. این کتاب اولین کتاب پرفروش همینگوی بود و جایگاه او را در ادبیات آمریکا تثبیت کرد.
        داستان این رمان در کمپی مختص به ایتالیا در جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد. فردریک هنری شخصیت اصلی این رمان و یک راننده‌ی آمبولانس است. این رمان داستان عشق پرشور میان هنری و پرستاری بریتانیایی را در خلال جنگی وحشیانه و غم‌انگیز روایت می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار ارنست همینگوی