کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        دوران سخت

        قیمت:
        250,000 تومان 237,500 تومان

        مشخصات کتاب دوران سخت

        ناشر
        تعداد صفحات
        416 صفحه
        شابک
        9786009412693
        سال انتشار
        1394
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب دوران سخت

        رمان دوران سخت، حاصل مشاهدات نویسنده درباره‌ی وضع صنعت در شهر منچستر و پرستون‌ و زندگی کارگران و روابط شان با کارفرمایان است.

        چارلز دیکنز ــ که خود نیز رنجدیدۀ دوران کودکی است (از ۱۲ سالگی ادارۀ خانه و خانواده را در شرایط و دوران سخت عهده‌دار می‌شود)، این تضادها را در آثار خود به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد؛ ضمن آنکه نثر زیبایی دارد و هر یک از عناصر داستان را چنان کامل و ادبی توصیف می‌کند که مترجم اثر حاضر را برآن داشت از ترجمۀ صِرف بپرهیزد و بکوشد تا آنجا که ممکن است، نوع نگارش دیکنز را ــ که به‌حق الگویی برای نوشتن است ــ بازبتاباند و به یاری اندوختۀ ناچیز خود از دریای ادبیات فارسی و شاهکارهای جهانی آن ــ به همان شکل ادبی به زبان فارسی برگرداند و نثری درخورِ چارلز دیکنز ارائه دهد. امید است که از این وظیفۀ دشوار برآمده باشد.

        دوران سخت، تصویری از تضاد بین حقیقتِ صِرف و حقیقت درکنارِ فراحقیقت و معتقدان به این دو است: دنیا و آنچه در آن می‌گذرد، هیچ‌گاه به آن صورت نیست که ما می‌خواهیم و یا فکر می‌کنیم باید باشد، بلکه هست و فارغ از خواست و فکر ما وجود دارد. نادیده‌گرفتن این اصل و عناد با آن، گرفتاری می‌آورد و شیرازۀ زندگی، خانواده، تربیت، و همۀ امور را می‌پاشاند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار چارلز دیکنز