کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        نیمابیز

        قیمت:
        185,000 تومان 175,750 تومان

        مشخصات کتاب نیمابیز

        تعداد صفحات
        438 صفحه
        شابک
        9786226654289
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب نیمابیز

        کتاب " نیمابیز " شامل گزیده‌ای از شعرهای ماندگار نیما یوشیج است. مقابله، تدوین و انتخاب این مجموعه را "عبدالعلی عظیمی" انجام داده است. این کتاب اولین بار در سال 1399 منتشر شده و 438 صفحه دارد.
        "نیما یوشیج" نامی آشنا برای تمام ایرانیان است. او پدر شعر نوی فارسی است. حتی شعر نیمایی را از روی اسم او نام‌گذاری کرده‌اند. او با نام علی اسفندیاری در سال 1276 در روستای یوش متولد شد. سال‌ها بعد نامش را به نیما یوشیج تغییر داد و اشعارش را با این نام امضا کرد. نیما نام یکی از اسپهبدان طبرستان بود. نیما یوشیج به اصالت و تبار خود افتخار می‌کرد و شیفته‌ی تاریخ و زبان کهن منطقه‌ی مازندران بود. او به زبان طبری نیز شعر می‌گفت و اشعار طبری‌اش را در مجموعه‌ای به نام «روجا» به چاپ رساند. نیما یوشیج از سال 1300 فعالیت ادبی را به طور جدی شروع کرد. او از همان ابتدای انتشار اشعارش، واکنش‌های ضدونقیضی دید. شاعرانی که سبک کهن را می‌پسندیدند، نمی‌توانستند با شعرها و بدعت او کنار بیایند و حتی او را مورد تمسخر قرار می‌دادند. با وجود این امروز نیما یوشیج در جایگاهی قرار دارد که کمتر شاعر معاصری به آن رسیده است. او شعر فارسی را به‌کلی تغییر داد و بر شاعران بزرگی اثر گذاشت.
        "عبدالعلی عظیمی" تدوین و مقابله‌ی مجموعه‌ی اشعار نیما یوشیج را بر عهده داشت. او در این کتاب، شعرهای ماندگار او را انتخاب کرده است. عظیمی در مقدمه‌ی این کتاب عنوان می‌کند که پس از به پایان رسیدن موعد سی‌ساله‌ی حق انحصاری چاپ آثار یوشیج، ناشرهای زیادی اقدام به انتشار مجموعه اشعار او کردند. به نظر او اکنون که بازار پر است از این مجموعه‌ها، زمان مناسبی برای انتشار گزیده‌ای از اشعار ماندگار است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر