کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        رازهای ناگفته

        0 (0)
        قیمت:
        295,000 تومان 280,250 تومان

        مشخصات کتاب رازهای ناگفته

        ناشر
        تعداد صفحات
        350 صفحه
        شابک
        9786222460426
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب رازهای ناگفته

        "رازهای ناگفته" اثری از "محمود طلوعی" است که "خاطرات اردشیر زاهدی، وزیر پیشین امور خارجه و آخرین سفیر ایران در آمریکا" را در بردارد. او مشاور مورد اعتماد و داماد سابق شاه ایران و یکی از تأثیرگذارترین دیپلمات‌ها در دولت غرب گرا بود که قبل از انقلاب اسلامی در تهران حکومت می‌کرد. گزارش‌ها و تأملات او بینشی از فلسفه حاکمیت و سیاست خارجی شاه به دست می‌دهد. در دوران تصدی "اردشیر زاهدی" به عنوان وزیر امور خارجه، رویدادهای مهمی از جمله تاجگذاری شاه، استقلال بحرین و روابط نابسامان زاهدی با نخست وزیر به چشم می‌خورد.
        تحت نظارت "اردشیر زاهدی"، ایران با کشورهای متعددی رابطه برقرار کرد و به یک نیروی بین المللی برای صلح تبدیل شد. در این دوره، ایران استقلال بحرین را پذیرفت، معاهده بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کرد و با مصر رابطه برقرار نمود. جایگاه وزارت خارجه در ایران بالا رفت و سفارتخانه‌های ایرانی بیشتری در سرتاسر جهان افتتاح شد که دیپلمات های ایرانی در آنجا بر اساس شایستگی و نه سابقه خانوادگیشان استخدام می‌شدند.
        ارتباطات و روابط قوی و قابل اعتماد با کشورهای مسلمان، جنبش غیرمتحدین و ابرقدرت های جهانی برقرار شد. "اردشیر زاهدی" به توسعه روابط مستحکم بین ایران و جهان کمک کرد و همچنین با بسیاری از رهبران و وزرای خارجه آنها دوستی شخصی برقرار کرد. در "رازهای ناگفته" با مقدمه و ویرایش "محمود طلوعی"، "خاطرات اردشیر زاهدی، وزیر پیشین امور خارجه و آخرین سفیر ایران در آمریکا" بازگو می‌شود و خوانندگان از جزییات روابط سیاسی و شخصی او با برخی از نامدارترین چهره‌های جهان سیاست و قدرت، مطلع خواهند شد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب رازهای ناگفته