کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        نئاندرتال ها کورونا و زمین سایبورگی

        ناموجود

        مشخصات کتاب نئاندرتال ها کورونا و زمین سایبورگی

        ناشر
        تعداد صفحات
        126 صفحه
        شابک
        9786226288613
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب نئاندرتال ها کورونا و زمین سایبورگی

        علی‌رغم تمام پیشرفت‌ها در علم و فناوری، نه‌تنها بشر هنوز نتوانسته است بر آن فائق آید، بلکه شاید این ویروس، با جهش‌های تازه‌اش، تلاش فراوان دانشمندان برای گسترش این همه‌گیری را به شکست منجر کند. علی‌رغم تمام این پدیده‌های نو، علت درگیری ما با این ویروس ممکن است ریشه در گذشته‌های دور ما داشته باشد؛ زمانی که ما با نئادرتال‌ها هم‌زیستی داشتیم.

        در طی همین تعامل بود که ژنی از نئاندرتال‌ها به ما منتقل گشت که امروزه از دلایل تشدید کرونا در عده‌ای از مبتلایان تلقی می‌گردد. ریشه‌های کهن این بحران جدید نشان می‌دهند که بشر بیش از آنچه فکر می‌کند در ایجاد چنین بحران‌هایی دخیل بوده است و باید خود را برای بحران‌های بعدی نیز آماده کند. شاید تنها راه حل برای این میراث سهمگین کهن، تغییر خود و دنیای خود در جهت هماهنگی بیشتر باشد؛ تلاشی که از آن می‌توان با عنوان «زمین سایبورگی» نام برد.

        کورونا بسیار فراتر از یک بیماری است. کورونا جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بسیاری دارد که هر چه جلوتر می‌رویم خود را بیشتر آشکار می‌نماید. کورونا در هر جنبه‌اش غافل‌گیرکننده است. زمانی که کورونا آمد هیچ تصوری از آن نداشتیم و اصلا فکر نمی‌کردیم که این ویروس پیچیده، توانایی ایجاد چنین مشکلات وسیعی را داشته باشد؛ مشکلاتی که انگار قصد تمام شدن نداشته و هر روز بیشتر از دیروز آدمی را درگیر خود می‌کنند. به غیر از ابتلای گسترده انسان‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از آن، اقتصاد در سطح جهانی دچار صدمات بسیاری شده است و معلوم نیست که کسب‌وکار آدمیان کی بتواند به شرایط عادی باز گردد. بی‌شک عمدۀ توان جوامع، دانشمندان و حکومت‌ها صرف حل این مشکلات شده است. اما کم‌کم جنبه‌هایی پنهان از این ویروس و کاری که دارد انجام می‌دهد نیز در حال آشکار شدن است. این کتاب به یکی از این جنبه‌های غافل‌گیرکننده می‌پردازد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب نئاندرتال ها کورونا و زمین سایبورگی