کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        کارگاه انشا سوم دبیرستان

        آموزش انشا و آیین نگارش
        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب کارگاه انشا سوم دبیرستان

        تعداد صفحات
        96 صفحه
        شابک
        9789644174766
        سال انتشار
        1381
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب کارگاه انشا سوم دبیرستان

        مجموعه ایست از رودابه کمالی با مقدمۀ مریم روحانی و چاپ انتشارات قدیانی. اثری برخاسته از تجربیات دبیری توانا که با استفاده از شیوۀ خاص خود و با بیان مطالبی مفید و کارآمد به دانش‌آموزانش شیوۀ درست نوشتن را آموزش داده و نتایج موفقی را مشاهده کرده است. مطالعۀ کتاب حاضر کمک خواهد کرد تا مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید، مبانی اصولی و مهمی را که باید برای نوشتن یک متن درست رعایت کرد، بشناسید و با انواع نثر آشنا شوید.

        تضاد بین دو پدیده یا بی‌تناسبی اتفاقی با آنچه معمول و مورد انتظار است، می تواند موقعیتی طنزآلود ایجاد کند. منظور از طنز موقعیت نیز شرایطی از این دست یا شرح حوادث و موقعیت‌هایی است که خواننده (یا شنونده) را به خندیدن وا می‌دارد.

        در نمونۀ 2 و 3 که در ابتدا ذکر شد، موقعیت‌های طنز ایجاد شده بود. وارد شدن دایره دمبکی به اتوبوس، مردی که زنش را “اصغر” صدا می‌زند یا راننده‌ای که علیرغم عجلۀ مسافران آنها را از اتوبوس پیاده می‌کند،… همگی موقعیت‌های طنز ایجاد کرده‌اند.

        در زندگی عادی، نیز موقعیت‌های طنز زیاد پیش می‌آید؛ مانند شرایطی که مادر شما از دست برادرتان عصبانی است و با او مشاجره می‌کند، اما شما تصور می‌کنید که خودتان مخاطب و علت خشم مادرید و در نتیجه جواب‌های تند و تیز –والبته بی‌ربطی- به وی می‌دهید. همین بی‌تناسبی واکنش شما با مشاجره بین برادر و مادرتان شرایطی طنز آلود ایجاد می‌کند. نمونۀ دیگری از این نوع موقعیت‌ها، زمانی است که شاگردی به گفته‌های معلم و بحث جاری در کلاس توجه ندارد و در همین شرایط معلم چیزی از وی می‌پرسد. در نتیجه، شاگرد حواس‌پرت ممکن است به سوال قبلی معلم پاسخ گوید- و در پی این پاسخگویی بی‌ربط با شلیک خنده همکلاسی‌هایش مواجه شود.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب کارگاه انشا سوم دبیرستان