کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تکامل فرهنگی

        انگیزه هاى درحال تغییر مردم و شکل جدیدى که در جهان وضع مى کنند
        قیمت:
        330,000 تومان 313,500 تومان

        مشخصات کتاب تکامل فرهنگی

        ناشر
        تعداد صفحات
        322 صفحه
        شابک
        9786003391413
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب تکامل فرهنگی

        شواهد به دست‌آمده از کشورهای گرداگرد جهان، حاکی از آن است که ترقی امنیت وجودی، انتقال به گرایش‌های "انتخاب فردی" را تقویت نموده و بردباری در برابر تلفات انسانی را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه افول اشتیاق به جنگ برای مملکت را با خود به ارمغان می‌آورد. شواهد نشان می‌دهند که این استحاله، طی سی سال گذشته تداوم یافته و موجب تقویت و استحکام عوامل موثر در صلح بین‌المللی شده است.
        یکی دیگر از محرک‌های تکامل فرهنگی، معرفت تاریخی‌ای است که یک کشور با گذشت زمان کسب می‌کند. جنگ جهانی دوم میراث ماندگاری برجا گذاشت: از اولین پیمایش‌های موجود، تا زمان حاضر، تنها اقلیتی از شهروندان آلمانی، ژاپنی و ایتالیایی اظهار داشته‌اند که تمایل خواهند داشت برای کشورشان بجنگند. بر عکس، تکوین نقشی متمایز برای نظامی‌گری در کشورهای اسکاندیناوی، تصور ذهنی مردم این کشورها از خدمت وظیفه را "حفاظت از صلح" قرار داده است.
        این روندها برگشت‌پذیرند. تصرف کریمه توسط روسیه و مداخله در اوکراین شرقی، دلواپسی‌های گسترده‌ای را برانگیخت و باعث مجازات اقتصادی روسیه و فرار سرمایه از آن کشور شد. همچنین رهبران سیاسی اسکاندیناوی را بر آن داشت که ارزیابی دیگری در مورد نقش نیروهای نظامی کشورهای خود به عمل آورند. اما تا اینجا، هیچ یک از رهبران بانفوذ غرب _ و نه حتی جنگ‌طلبان _ از اقدام نظامی علیه روسیه حمایت نکرده‌اند. امروز، هنجار‌های "صلح طولانی" به استیلای خود ادامه می‌دهد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تکامل فرهنگی