کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        گره

        ازدواج زود هنگام در ایران
        0 (0)
        قیمت:
        200,000 تومان 190,000 تومان

        مشخصات کتاب گره

        تعداد صفحات
        354 صفحه
        شابک
        9786009929214
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب گره

        نویسنده در کتاب حاضر، با گردآوری مطالبی متفاوت پیرامون ازدواج زودهنگام در ایران امروز، سرراست و بی روتوش، خوانندگان را به باز کردن گره ازدواج زودهنگام فرا می‌خواند. وی، پیش از این در کتاب تیغ و سنت، خواننده را به غلاف کردن تیغ سنت ختنه کردن دختران فراخوانده بود.
        یکی از ویژگی‌های کتاب پیش رو، نپرداختن به وضعیت ازدواج زودهنگام در گذشته و حال سایر کشورهای جهان است. زیرا آنگاه که پدیده‌ای نادرست باشد نباید به دنبال «شریک جرم» بود بنابراین تصمیم بر آن شد که وضعیت ایران تنها با خودش مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
        از طرفی دیگر، چند سالی است که انتشار آمارهای مربوط به ازدواج زودهنگام توسط مراکز مربوط محدود شده است و تغییراتی اساسی در ارائۀ آمارها صورت گرفته است. سازمان ثبت احوال که هر ساله در سالنامۀ آماری، اطلاعات مربوط به ازدواج‌ها و طلاق‌ها را در گروه‌های سنی مختلف و استان‌های ایران منتشر می‌کرد از سال ۱۳۹۷ بسیاری از آمارها را منتشر نکرد و اطلاعات سالنامه‌های آماری سال‌های گذشته را نیز از پایه تغییر داد. نویسنده با ذخیره و حفظ سالنامه‌های آماری گذشته یک بانک اطلاعاتی ایجاد کرده است. با انتشار این کتاب بسیاری از داده‌هایی که از دسترس خارج شده‌اند در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت. امید است در راه علم و پژوهش گره‌گشا باشد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب گره