کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        طلوع

        یک فیلم، یک جهان 8
        0 (0)
        قیمت:
        25,000 تومان 23,750 تومان

        مشخصات کتاب طلوع

        ناشر
        تعداد صفحات
        103 صفحه
        شابک
        9786227425741
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب طلوع

        لوسی فیشر (1945) استاد مطالعات سینمایی در دانشگاه پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا است. حوزۀ مطالعاتی او طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها را از دوران صامت تا ناطق و از سینمای روایی تا سینمای تجربی دربر‌می‌گیرد. فعالیت‌های او بیشتر در حوزۀ مطالعات فرهنگی و فمینیستی، نظریۀ فیلم، زیبایی‌شناسی فیلم، زنان و فیلم، فیلم و ادبیات، و ارتباط بین فیلم و خودآگاه و میل است. سوای تألیف نُه کتاب، وی مقالات بسیاری نیز در نشریاتی همچون اسکرین، فیلم هسیتوری و سایت اند ساوند منتشر کرده است.

        طلوع، آواز دو انسان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ و اولین فیلمی است که یک کارگردان آلمانی، یعنی فردریش ویلهلم مورنائو آن را در آمریکا ساخته است. ژانر این فیلم میان اکسپرسیونیسم آلمانی و ملودرام آمریکایی، آوانگاردیسم و داستان عامه‌پسند، سینمای صامت و ناطق در رفت‌وآمد است. تولید دست‌ودلبازانه و مجلل در ساخت دکورهای عظیم و اختصاصی‌ هم از دیگر دلایل شهرت طلوع است که تمام اینها باعث شد این فیلم به یکی از بلندپروازانه‌ترین آثار هالیوود بدل شود. طلوع در ژرف‌ترین و هم‌زمان ابتدایی‌ترین لایه‌های معنایی، درامی‌ است دربارۀ «گم‌شده و پیداشده». حتی عنوان فیلم نیز به بازگشت خورشید پس از پنهان شدن در شب اشاره می‌کند. این پویایی میان گم‌شده و پیداشده هم در عشق مرد به همسرش و هم در عشق زن به شوهرش تجلی پیدا می‌کند. از طرفی گوشه‌‌چشمی هم به از بین رفتن محبت مرد به زن شهری و جایگاه ویران‌شدۀ زن شهری در انتهای ماجرا دارد.

        مجموعۀ یک فیلم، یک جهان مشتمل بر تک‌نگاریهایی‌ است دربارۀ فیلمهای نامی و اثرگذار تاریخ سینما. در انتخاب این کتابها نه فیلمهایی خاص و سلیقهای مشخص، بلکه اهمیت فیلم و کتاب مدنظر در اولویت است. هر کتابی از مجموعۀ یک فیلم، یک جهان میکوشد تا فیلم مورد مطالعهاش را به وسعت یک جهان ببیند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب طلوع