کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        خون‌آشام

        یک فیلم یک جهان 9
        0 (0)
        قیمت:
        25,000 تومان 23,750 تومان

        مشخصات کتاب خون‌آشام

        ناشر
        تعداد صفحات
        123 صفحه
        شابک
        9786227425925
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب خون‌آشام

        دیوید رادکین نویسنده، مترجم و نمایش‌نامه‌نویس باسابقۀ بریتانیایی در سال 1936 در لندن متولد شد. رادکین در زمینۀ اپرا و نمایش‌نامه‌های رادیویی چندین اثر تألیف کرد و آثار نمایشی شاخصی همچون خاکسترها، پسران نور، پیروزی مرگ و ساحل ساکسون را در کارنامه‌اش دارد. وی در سال 2005 در مجموعه آثار کلاسیک مؤسسۀ فیلم بریتانیا یک تک‌نگاری دربارۀ فیلم محبوبش، خون‌آشام، ساختۀ کارل تئودور درایر که اولین فیلم ناطق این کارگردان دانمارکی نیز محسوب می‌شود، نوشت.

        خونآشام یکی از آثار شاخص و زیربنایی ژانر وحشت روان‌شناختی است که از داستانهای گوتیک شرایدن لو فانو اقتباس شده؛ روایتی از خونآ‌شام‌ها و همچنین تسخیر و تصاحب روح که مخاطب را آشفته می‌سازد. این فیلم اثر دیگر‌ی‌‌ست از کارل تئودور درایر، کارگردان افسانهای و تحسینشدۀ دانمارکی و خالق مصائب ژاندارک. خون‌آشام، که با بودجۀ شخصی، تجهیزات ابتدایی صدا و جمعی از نابازیگران در فرانسه فیلمبرداری شد، بی‌شباهت به یک ویرانه نیست. هیچ نسخۀ معتبری از آن وجود ندارد و کیفیت تصویر و زیرنویس نسخههای انگلیسی نیز پایین است. با این حال، این فیلم به‌شکلی درخشان و فراموشناشدنی توانایی درایر را در به تصویر کشیدن حالات درونی انسان نشان می‌دهد؛ تصاویری رؤیایی از بافتار طبیعت با چهره‌ها و بدن‌های ناپایدار و منزوی انسانی، خواه روشن از نوری درونی و خواه در معرض ظلمت بداندیشی یا حضوری شیطانی.

        مجموعۀ یک فیلم، یک جهان مشتمل بر تک‌نگاریهایی‌ست دربارۀ فیلمهای نامی و اثرگذار تاریخ سینما. در انتخاب این کتابها نه فیلمهایی خاص و سلیقهای مشخص، بلکه اهمیت فیلم و کتاب مدنظر در اولویت است. هر کتابی از مجموعۀ یک فیلم، یک جهان میکوشد تا فیلم مورد مطالعهاش را به وسعت یک جهان ببیند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار دیوید رادکین

        کتاب‌های مرتبط با کتاب خون‌آشام