کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تنهایی دونده‌ی استقامت

        0 (0)
        قیمت:
        65,000 تومان 61,750 تومان

        مشخصات کتاب تنهایی دونده‌ی استقامت

        تعداد صفحات
        84 صفحه
        شابک
        9786222441432
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تنهایی دونده‌ی استقامت

        تنهایی دونده‌ی استقامت نام رمانی نوشتۀ آلن سیلیتو است. سیلیتو نویسنده و شاعر انگلیسی است که به عضویت انجمن پادشاهی ادبیات انگلستان نیز درآمده است. او از چهارده سالگی شروع به کارگری در کارخانه کرد؛ سپس به عنوان بی‌سیم‌چی نیروی هوایی سلطنتی انگلستان در مالایا مشغول به کار شد. پس از ابتلا به سل، یک سال در اقامتگاه مخصوص مسئولین به سر برد و آن گاه نویسندگی را آغاز کرد. از روی این رمان کوتاه، فیلمی نیز با همین عنوان در سال ۱۹۵۹ اقتباس شده است. فیلم ساخته به کارگردانی تونی ریچاردسون و با بازی تام کرتنی در نقش قهرمان داستان، سیلیتو را ورای مرزهای ادبیات هم مشهور ساخت.

        آلن سیلیتو این داستان را به شکل یک مونولوگ (تک گویی) از زبان قهرمان داستانش پرداخته است. مونولوگی در حین دویدن. طوری که تفکر و دوی استقامت پا به پای هم در حال حرکت هستند. به نحوی که این فعالیت بدنی شکل یک تحرک ذهنی را به خود می‌گیرد، زیرا که نه فقط با مغز بلکه با تمام بدن فکر می‌شود – و این جریانی بسیار ناب در پرداخت داستان است.

        نبرد بدون سلاحی که قهرمان داستان در پیش دارد، توضیح داده نمی‌شود، بلکه خود ما در ساخت و پرداخت آن شکل می‌گیریم و بخشی از آن می‌شویم. یکی از علل موفقیت این داستان زبان بسیار عامیانه‌ی کارگری و در عین حال فیلسوفانه‌ای است که نویسنده به کار می‌برد.

        این قصه از هر جنبه که به آن بنگریم یک شاهکار است. شاهکاری در ادبیات معاصر.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تنهایی دونده‌ی استقامت