کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        ماهنامه تجربه3

        ناموجود

        مشخصات کتاب ماهنامه تجربه3

        تعداد صفحات
        144 صفحه
        شابک
        9789651167737
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ماهنامه تجربه3

        سومین شماره‌ی دوره‌ی جدید ماهنامه‌ی تجربه با ادای دینی به «ایران درودی» و «کامبیز درم‌بخش» هنرمندانِ تازه‌‌درگذشته‌ی وطن منتشر شد. در این شماره و در بخش چهره‌ی ماه، زندگی هنری ایران درودی بررسی شده و هنرمندانی چون علی اکبر صادقی، حسین محجوبی، هنگامه عابدین و جمعی از هنرمندان و منتقدانِ دیگرِ حوزه‌ی هنرهای تجسمی از او گفته‌اند. «موزه؛ آرزوی به مخاق رفته‌ی ایران» هم عنوان گزارشِ اصلیِ این بخش است که نگاهی دارد به سرنوشتِ تلخِ تاسیسِ موزه‌ی ایران درودی و آرزویی که در نهایت محقق نشد.
        در بخش ادبیات، گفت‌وگوی ماهِ این شماره به گفتگوی «میلاد حسینی» با جعفر مدرس صادقی اختصاص یافته است. این گفت‌وگو درباره‌ی کتاب «سه استاد» است و این نویسنده‌ به شکلی صریح نظراتِ خود درباره‌ی ابراهیم گلستان، شمیم بهار و قاسم هاشمی‌نژاد را در آن بیان کرده است. در این بخش هم‌چنین به بهانه‌ی انتشار نسخه‌ی جدیدی از «الیور تویست»، پرونده‌ای درباره‌ی این نویسنده‌ی انگلیسی‌‌تبار منتشر شده است. هم‌چنین همزمان با دویست سالگیِ «داستایوفسکی»، صفحاتی به این نویسنده اختصاص پیدا کرده است.
        گفت‌وگو با «مرجان صادقی» نویسنده‌ی کتاب «بداهه در لامینور» و مرورِ کتاب‌های روزِ حوزه‌ی ادبیات نیز مطالب دیگرِ این بخش را تشکیل می‌دهند.
        در بخش موسیقی، «مهدی میرمحمدی» گفت‌وگویی بلند با «حمید متبسم» داشته و زندگی هنری این موسیقی‌دان را مورد واکاوی قرار داده است. از فعالیت‌های او در کانون «چاوش» گرفته تا گروه «دستان» و فعالیت‌های شخصی‌اش در بقیه‌ی سال‌های زندگیِ او. گفت‌وگو با سیاوش ایمانی درباره‌ی تجربه‌هایش در موسیقی دستگاهی نیز از دیگر مطالبِ بخشِ موسیقی شماره‌ی سوم تجربه است.
        در بخش سینمای ایران پرونده‌ای تفصیلی درباره‌ی فیلم «قهرمان» تازه‌ترین ساخته‌ی «اصغر فرهادی» منتشر شده است و منتقدانی چون احمد طالبی نژاد، پوریا ذوالفقاری، علیرضا بهنام، رضا صائمی، امیرحسین علم الهدی، عماد پورشهریاری و دیگران درباره‌ی این اثر نوشته‌اند.
        پرونده‌ای درباره‌ی سریال «بازی مرکب» که این روزها در تمامی کشورهای جهان غوغای بسیار کرده و نگاهی به سی‌وچهارمین دوره ی جشنواره‌ی فیلم توکیو هم از جمله مطالبِ سینمای جهان است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار گروهی از نویسندگان

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ماهنامه تجربه3