کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        دختر چند فصل

        برگزیدگان جایزه ا. هنری ۲۰۱۹‬‏‫
        0 (0)
        قیمت:
        63,000 تومان 59,850 تومان

        مشخصات کتاب دختر چند فصل

        تعداد صفحات
        230 صفحه
        شابک
        9786222088484
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب دختر چند فصل

        حضور یک اثر داستانی در برخی رویدادهای بین المللی ادبی و تأیید شدن توسط آن، به سان یک نشان استاندارد، خواندنی بودن و قابل اعتنا بودن اثر از منظر محتوا و ساختار و یا لااقل یکی از این دو را برای مخاطب اثر داستانی تضمین می کند. در میان جوایز ادبی دنیا که چنین کارکردی دارند، جایزه ادبی بنیاد ا. هنری که در قالب جایزه ای با همین عنوان اهدا می شود، نشان استاندارد سلامت روانی اثر داستانی است. سلامت روانی داستان چیزی نیست جز محتوای انسانی – اخلاقی یک روایت داستانی به نحوی که مخاطب از خوانش آن آزرده و یا افسرده نباشد و در عین حال حس سرخوشی ناشی از خواندن اثر و نیز تعمق در ناخودآگاه ذهنی ایجاد شده توسط داستان به او این امکان را بدهد که حس خود در مطالعه داستان را با سایر مخاطبان احتمالی آن به اشتراک بگذارد. مجموعه داستان های برگزیده جایزه ا. هنری که پس از انتخاب داستان های برگزیده این جشنواره هر ساله در قالب یک کتاب منتشر می شوند، دارای چنین قابلیتی هستند و در میان تمامی منتقدان و داستان نویسان به داشتن حس متفاوت و نیز روایت انسانی در عین دارا بودن تکنیک ناب و تجربه های بدیع داستانی مشهور هستند. مجموعه داستان «سرگذشت دختران» که انتشارات کتاب نیستان آن را با ترجمه شیما الهی منتشر کرده است، شامل داستان های برگزیده سال 2013 این جایزه ادبی است، که توسط داوران این جایزه انتخاب و در قالب کتابی منتشر شده است. ویژگی اصلی این آثار را باید در شیوه منحصر به فرد انتخاب و حضور آنها در این مجموعه جستجو کرد، شیوه ای که در آن تمامی داستان ها در یک الگو و اشل معین به دست داوران رسیده و آنها تنها بر پایه حس خود از خوانش این آثار و نیز رعایت نکات تکنیکی در ساخت فضای داستانی، دست به انتخاب برگزیدگان و حاضران در این کتاب می پردازند. خویشتن داری و دوری نویسندگان از ذکر جزئیات در ترسیم جغرافیای داستان، نیز نمایشی دقیق و بی واسطه و مستند و در عین حال باورپذیر از انسان معاصر و زیست او در ساختار زندگی شهری، نمایش لایه های عمیق و متفاوت از احساسات انسانی تنها بخشی از محتوایی است که در میان داستان های این کتاب می توان از آن سراغ گرفت. این محتوا نه تنها از منظر تکنیک داستانی، بلکه از منظر زاویه دید انسان معاصر در دهه دوم از قرن 21 به لایه های معنوی زیرین زندگی نیز قابل اعتناست.
        مجموعه داستان «سرگذشت دختران» شامل 13 داستان کوتاه از نویسندگان انگلیسی زبان است که با مقدمه ای از هیئت داوران این جایزه در سال 2013، ترجمه و منتشر شده است.
        این داستان ها از نظر شناخت تحول و سیر فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی نویسندگان بین المللی با ویژگی مشترک تألیف به زبان اگلیسی؛ و شناخت فرم ها و زبان های داستانی 100 سال اخیر، آثاری در خور توجه و قابل اعتنا به شمار می رود.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب دختر چند فصل