کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        داستان یک روح

        (متن کامل و شرح و تفسیر بوف کور)
        0 (0)
        قیمت:
        250,000 تومان 237,500 تومان

        مشخصات کتاب داستان یک روح

        ناشر
        تعداد صفحات
        360 صفحه
        شابک
        9643200949
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب داستان یک روح

        "داستان یک روح" کتابی است از دکتر "سیروس شمیسا" که در آن "متن کامل بوف کور صادق هدایت به همراه شرح و تفسیر بوف کور" گنجانده شده است. رویکرد "سیروس شمیسا" در نقد و تحلیل این شاهکار ادبی معاصر، بهره گیری از نظریه های روان شناختی "کارل یونگ"، فیلسوف و روانپزشک سرشانس سوئیسی می باشد.
        اگر شما هم از علاقمندان به ادبیات فارسی باشید، قطعا با شاهکار "بوف کور" از "صادق هدایت" آشنا هستید؛ بسیاری این اثر معروف و درخشان را خوانده اند و بسیاری اگر خود کتاب را نخوانده باشند، با اسامی، داستان و شهرت آن آشنا هستند. اما یکی از مواردی که بسیاری از خوانندگان "بوف کور" به آن اذعان دارند، پیچیدگی داستان و لایه های پنهان آن است که سبب شده تا حتی بعد از چندین بار خواندن، باز هم نکات جدیدی به چشم مخاطب بیاید. شاید احاطه یافتن به داستان و درک این نکات، برای خواننده ی معمولی کمی دشوار باشد اما دکتر "سیروس شمیسا" که از پژوهشگران ادبی به نام ایرانی است، این نکات را استخراج کرده و در کتاب "داستان یک روح" به طور کامل تشریح می کند.
        از جمله موضوعاتی که "سیروس شمیسا" در "داستان یک روح" مورد بررسی قرار داده می توان به مواردی همچون انشقاق، تناسخ، ازدواج جادویی، موجود دو جنسی، اصل تانیث و ارتباط آن با مرگ، مواجهاتی با خود و با روح، ماهیت روان زن و مرد، پرسونا، بحث من یا خود، سمبل های به کار رفته در داستان بوف کور، آیین های فرهنگی ایران و هند، آیین تانترا، شباهت های میان بوف کور و دیگر آثار ادبی، گفت و گو ها و مضامین به کار رفته در کتاب اشاره کرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار سیروس شمیسا

        کتاب‌های مرتبط با کتاب داستان یک روح