کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فرهنگ از دیدگاه انسان شناسی و قوم شناسی

        0 (0)
        قیمت:
        70,000 تومان 63,000 تومان

        مشخصات کتاب فرهنگ از دیدگاه انسان شناسی و قوم شناسی

        تعداد صفحات
        233 صفحه
        شابک
        9647763522
        سال انتشار
        1387
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فرهنگ از دیدگاه انسان شناسی و قوم شناسی

        تایلر در تعریف جامعه خود از مفهوم انسان شناختی فرهنگ چنین می‌گوید: فرهنگ یا تمدن به معنای وسیع و قوم شناسانه کلمه، به کلیت پیچیده ای اطلاق می‌گردد که مشتمل است بر دانش‌ها، باورها، هنر، اخلاقیات، قوانین، آداب و رسوم، و تمام انواع دیگر توانایی‌ها و عاداتی که آدمی به عنوان عضو جامعه کسب کرده است.
        چنان که ملاحضه می‌شود در تعریف او تمایزی بین سازمان اجتماعی و نهادهای اجتماعی و مفهوم کلی فرهنگ وجود ندارد. این استفاده فراگیر از اصطلاح فرهنگ را بوآس، مالینوفسکی، و دیگر قوم شناسان نیز ادامه دادند.
        فصل‌های این کتاب از منابع مختلفی گردآوری و ترجمه شده و به ترتیبی قرار گرفته‌اند تا برداشت و تگرش جامعی از موضوع فرهنگ و زمینه های مرتبط با آن و همچنین روند مطالعات و پژوهش‌های فرهنگ شناختی در اختیار خوانندگان بگذارند. هر چند بسیاری از این منابع در زمره مطالعات کلاسیک فرهنگ قرار دارند و در نیمه دوم قرن بیستم به نگارش درآمده‌اند. اما به همین دلیل نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. زیرا بسیاری از کارهای مهم و بدیع در این زمینه از سوی پژوهندگان و نویسندگانی نامدار در همان سال‌ها انجام یافت، کارهایی که از لحاظ اصالت و نوآوری در طرح موضوعات پژوهشی از جمله آثار ماندگار در مطالعات فرهنگی به شمار رفته اما آنچنان که شاید در متون فارسی انعکاس نیافته‌اند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فرهنگ از دیدگاه انسان شناسی و قوم شناسی