کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        2

        بوطیقای سینما

        قیمت:
        670,000 تومان 603,000 تومان

        مشخصات کتاب بوطیقای سینما

        ناشر
        تعداد صفحات
        717 صفحه
        شابک
        ‏‫‬‭9786007806975
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب بوطیقای سینما

        بوطیقای سینما حاصل و عصارۀ یک عمر پژوهش در زمینۀ سینما و فیلم‌ در همۀ ابعاد هنری و صنعتی آن است و نویسندۀ آن، دیوید بردول، که عملاً یک‌تنه سنت پرمایۀ پژوهش سینمایی را در معنای دقیق کلمه پایه‌گذاری کرده‌، در اینجا برای این سنت پژوهشیِ خاص نامی برگزیده است: بوطیقای سینما. برخلاف ظاهر کمابیش مرعوب‌کنندۀ آن، جستارهای مختلف کتاب حاضر ملهم از عشق لطیف، فهیم و فروتنانۀ نویسنده است به سینما در تمامیت آن.
        یک‌سوم ابتدایی کتاب به بحث‌های نظری‌ای اختصاص یافته که، عموماً در چارچوب مفاهیم روان‌شناسی شناختی، شالودۀ تک‌نگاری‌ها و موردپژوهی‌های بعدی کتاب را می‌ریزند. در دوسوم پایانی، ضمن تمرکز بر فیلم‌های منفرد یا مجموعه‌های منفردی از فیلم‌ها، رنگین‌کمانی از حوزه‌های پژوهشیِ متصور در ارتباط با سینما ترسیم می‌شود که از مباحث تاریخی، روایت‌شناختی و سبک‌شناختی گرفته تا پژوهش‌های مربوط به فناوری، تکنیک‌های سینمایی و سینماهای ملی را شامل می‌شود. این شیوۀ برخورد نه‌فقط تصویری کمابیش کامل از ایدۀ بوطیقای سینما به دست می‌دهد، بلکه می‌تواند الگویی عملی برای همۀ کسانی باشد که به سینما به‌طور فی‌نفسه، و نه در نسبت با حوزه‌های پژوهشی و عملیِ دیگر، علاقه‌مند هستند و اندیشیدن و نوشتن دربارۀ سینما را با اتکا به روش‌هایی غیر از روش‌های تفسیرمدارانه‌-معناکاوانۀ موجود امری متصور، یا حتی لازم، می‌دانند.
        بوطیقای سینما با پانزده جستار و بیش از پانصد تصویر، کتابی است غنی برای علاقه‌مندانِ جدی سینما جهت درک، بررسی و تبیینِ فیلم‌ها از منظری «بوطیقایی».

        خانم طباطبایی طباطبایی
        1401/5/13
        تحلیل‌های بوردول از سینما جالب‌توجهه.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب بوطیقای سینما