کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تاریخ جنگهای صلیبی

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب تاریخ جنگهای صلیبی

        تعداد صفحات
        390 صفحه
        شابک
        130020
        سال انتشار
        1377
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تاریخ جنگهای صلیبی

        اوضاع به صورت غریبی برگشته بود! تا کمی پیش از آن، دولت فرنگی از اختلاف میان خلافت فاطمی قاهره و ترکهای سنی سوریه و اختلافات ترک‌ها و عرب‌ها در سوریه اسلامی به میل خود بهره‌برداری می‌کرد و در خاورزمین نقش حکَم را داشت، ولی اکنون ناگهان به وسیله پادشاهی نظامی نیرومندی محاصره شده بود که فرمانروای آن نابغه‌ای بود که برای بهره‌برداری از همه اختلافات فرنگی‌ها آمادگی داشت و جانشین آموری اول نیز کودکی سیزده ساله به نام بودوئن چهارم بود که وارث این اوضاع گردیده‌بود.
        این نوجوان که در آن روزهای سخت، سرنوشت فرنگی‌ها به دست او سپرده شده‌بود، واقعاً یکی از درخشان‌ترین افراد خاندان آنژو بود. به گفته گیوم صوری، این نوجوان خوشرو، بسیار باهوش، خردمند، پر تحرک و ورزشکار، و به‌خصوص در این سن سوارکار بسیار ماهری بود. سرعت انتقال حافظه‌ای بسیار قوی داشت: «هیچگاه یک اهانت و از آن بیشتر خوبی را فراموش نمی‌کرد.» او با فرهنگ‌ترین فرد خاندان خود بود. در نه سالگی گیوم صوری، اسقف آینده شهر صور را به معلمی او خواندند که در علوم انسانی، عربی و تاریخ بسیار قوی و در سیاست بسیار وارد بود. و پس از آنکه بودوئن ، سلطنت رسید، این اسقف وزیر اعظم او شد. به گواهی معلم، این شاگرد از همه درس‌های او استفاده بسیاری می‌برد و به‌ویژه ادبیات لاتن و تاریخ را خیلی دوست داشت.

        - از این کتاب تنها یک جلد موجود است.
        از آنجایی که این کتاب قدیمی و از کتابخانه‌های شخصی درآمده ممکن است ورق‌خورده، کهنه یا گاهی با ظاهری مستعمل باشد که برای مخاطبین این دست از کتاب‌ها امری آشناست.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تاریخ جنگهای صلیبی