کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        چرا من مسیحی نیستم

        و مقالاتی دیگر درباره دین و موضوعات مربوط به آن
        قیمت:
        185,000 تومان 175,750 تومان

        مشخصات کتاب چرا من مسیحی نیستم

        ناشر
        تعداد صفحات
        231 صفحه
        شابک
        9789642247523
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        5
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب چرا من مسیحی نیستم

        "چرا من مسیحی نیستم" مجموعه مقاله های کلاسیکی است که دیدگاه های آزاد اندیشان نسبت به دین را بیان می کند و چالش هایی را در جامعه امروز ایجاد می کند که یکی از تأثیرگذارترین چهره های فکری قرن بیستم به نام "برتراند راسل" به آن پرداخته است.
        کتاب "چرا من مسیحی نیستم" مجموعه ای از مقالات ،مناظره و سخنرانی های "برتراند راسل" است که نام آن از مقاله ای به همین نام برگرفته شده است. دین به سوال هایی که همیشه بشر را درگیر کرده ،پاسخ راحتی می دهد. ما چرا اینجا هستیم؟ نقطه شروع زندگی چیست؟ چگونه باید رفتار کنیم؟ اما "برتراند راسل" ما را با جایگزین های سخت تری رها می کند : مسئولیت پذیری، خود مختاری و خودآگاهی . او به ما می گوید که وقت زندگی کردن همین حالاست، جای زندگی کردن همینجاست و راه شاد بودن، اطمینان از این است که دیگران نیز شاد هستند. "راسل" با تعریف مسیحیت کلیسایی شروع می کند و توضیح می دهد که چرا به خدا و جاودانگی ایمان ندارد و فکر نمی کند که مسیح بهترین و خردمندترین انسان ها بود. او برخی از استدلال های منطقی را برای وجود خدا در نظر می گیرد و به مواردی درباره الهیات مسیحی می پردازد و در نهایت از نظریه داروین حمایت می کند. وی همچنین نسبت به وجود تاریخی حضرت عیسی ابراز تردید می کند و اخلاق دین محور را که از نظر وی ، عمدتا مبتنی بر ترس است زیر سوال می برد.
        خواه خواننده با نظرات "برتراند راسل" در "چرا من مسیحی نیستم" موافق باشد و خواه آن ها را رد کند ، این کتاب یک چالش نیرومند برای تنظیم مفاهیم ، بیان استادانه ی یک موقعیت فلسفی و خوشی ناب برای مطالعه می باشد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب چرا من مسیحی نیستم