کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        درباره بازتولید

        قیمت:
        258,000 تومان 232,200 تومان

        مشخصات کتاب درباره بازتولید

        ناشر
        تعداد صفحات
        446 صفحه
        شابک
        9786229726884
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب درباره بازتولید

        چه مناسباتی میان حقوق، دولت، و ایدئولوژی برقرار است؟ تز اصلی آلتوسر این است که طرح مسائلی از این دست فقط از منظر بازتولید امکان پذیر است.آلتوسر در این کتاب این مسئله را به خوبی تشریح می کند.
        لوئی پیر آلتوسر یک فیلسوف مارکسیست فرانسوی بود. او در الجزایر به دنیا آمد و در École normale supérieure در پاریس تحصیل کرد و سرانجام در آنجا استاد فلسفه شد.
        آلتوسر یکی از اعضای قدیمی حزب کمونیست فرانسه و گاهی منتقد سرسخت حزب کمونیست فرانسه (Parti communiste français, PCF) بود. استدلال‌ها و تزهای او در برابر تهدیداتی قرار می‌گرفت که از نظر او به مبانی نظری مارکسیسم حمله می‌کرد. اینها هم شامل تأثیر تجربه گرایی بر نظریه مارکسیستی و هم جهت گیری های سوسیالیستی اومانیستی و رفرمیستی بود که به صورت تفرقه در احزاب کمونیست اروپایی ظاهر شد و هم مشکل کیش شخصیت و ایدئولوژی. معمولا از آلتوسر به عنوان یک مارکسیست ساختاری یاد می شود، اگرچه رابطه او با سایر مکاتب ساختارگرایی فرانسوی یک وابستگی ساده نیست و او به بسیاری از جنبه های ساختارگرایی انتقاد می کرد.
        زندگی آلتوسر با دوره های بیماری روانی شدید مشخص شد. در سال 1980، او همسرش، جامعه شناس هلن رایتمن را با خفه کردنش کشت. او به دلیل جنون برای محاکمه ناتوان اعلام شد و به مدت سه سال در بیمارستان روانی بستری شد. او کار آکادمیک کمی انجام داد و در سال 1990 درگذشت.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر