کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تیتر نویسی در وب

        0 (0)
        قیمت:
        85,000 تومان 80,750 تومان

        مشخصات کتاب تیتر نویسی در وب

        ناشر
        تعداد صفحات
        120 صفحه
        شابک
        9786007259184
        سال انتشار
        1394
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تیتر نویسی در وب

        کتاب تیترنویسی در وب شامل مبانی شکل‌گیری تیتر در وب است که به بررسی شکل‌گیری معنا در جهان مجاز و واقعیت پرداخته است. این که در جهان واقعی، «شکل‌گیری معنا»، «معرفت شناسانه» است و در جهان وب، «معنا» تنها بر دانستن‌های سطحی و ترکیبی استوار است.

        نویسنده این کتاب با استفاده از مفهوم بینا متن و بینا رسانه، واژه بدیعی به نام «بینا تیتر» را به بحث می‌گذارد. عوامل تأثیر گذار بر تیتر وب، فصل بعدی است که به موضوع «تابعیت تیتر در وب از متن یا حاشیه» می‌پردازد و خلاصه یک پژوهش از دانشگاه آتن تحت عنوان «تیتر های تأثیرگذار از دید مخاطبان و کاربران» را بررسی می کند.

        نویسنده پس از ذکر کارکردهای هشت گانه تیترهای چاپی و کارکردهای یازده گانه تیترهای اینترنتی، به «ویژگی‌های تیتر در وب نگاری» می پردازد. عناصر ساختاری چهارگانه و ویژگی‌های نه گانه تیتر در وب، این فصل را شامل می شود. در فصل بعدی، «تکنیک‌های تیتر نویسی در وب»، به طور مستقل و با ذکر نمونه، معرفی شده و توصیه‌های کلیدی مت تامسون، سردبیر و تیتر نویس حرفه‌ای وب (سایت NPR بوستون) و برایان کاسل، طراح و دیزاینر و نویسنده وب (از کالج کلمبیا در شیکاگو) را مورد بررسی قرار داده است. به باور نویسنده، در فضای آنلاین ژورنالیسم فارسی، نقش تأثیرگذار یونس شکرخواه و تأثیراتی که او بر سردبیری و تیتر نویسی وب در سایت های فارسی زبان بر جای گذاشته- در مقایسه با سردبیران حرفه ای وب دنیا- غیر قابل کتمان است.

        تیتر در دو سبک وب نگاری خبری، شامل بلوک نویسی رویترز و سبک الماس خبری، در کنار انواع تیتر تحلیلی، فصول بعدی کتاب را تشکیل می دهند. فصل آخر به تیتر نویسی در وب، از شبکه‌های اجتماعی تا آینده اختصاص دارد که جدای از بررسی تیتر نویسی در شبکه‌های اجتماعی، به ظهور پدیده «تیتر- لید» در شبکه‌های اجتماعی موبایلی می‌پردازد و در بخش آخر با مطرح کردن چشم انداز تیترنویسی در وب آینده یا وب هوشمند، این بحث را به میان می‌کشد که؛ «به زودی نرم افزار به جای شما تیتر می‌زند»

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تیتر نویسی در وب