کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        در خیمه قذافی

        روایت دوستان سرهنگ از رازهای دوران او : گفتگوهای تفصیلی «غسان شربل» با پنج سیاستمدار معاصر لیبیایی/[غسان شریل]
        ناموجود

        مشخصات کتاب در خیمه قذافی

        تعداد صفحات
        376 صفحه
        شابک
        9786004351911
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب در خیمه قذافی

        این کتاب روایت دست اولی از قذافی و نظام منحصر به فرد اوست که پنج نظامی، سیاستمدار و دیپلمات ارشد لیبیایی که از نزدیک با رهبر لیبی کار کرده اند، از درون خیمۀ او بیان می کنند. قذافی برای مدت بیش از چهار دهه با تبدیل لیبی به مزرعه شخصی خود، وضعیتی را فراهم کرد که نه تنها شخص او را به سوی سرنوشتی شوم سوق داد، بلکه کشور و ملت لیبی را نیز با آشفتگی و چندپارگی روبرو کرد. راویان کتاب عبارتند از:
        عبدالسلام جلود: نزدیکترین فرد به قذافی و مؤثرترین افسر پس از او در میان اعضای «شورای مرکزی افسران آزاد» این کشور بود که با موفقیت در انجام کودتای سال 1969، «شورای فرماندهی انقلاب لیبی» نام گرفت. وی پنج سال نخست وزیر و بیش از دو دهه فرد دوم لیبی تلقی می شد؛ اما از 1992 به دلیل اختلاف بر سر نحوه اداره کشور، از صحنه سیاست حذف و در حصر خانگی قرار داشت
        عبدالمنعم الهونی: عضو شورای مرکزی افسران آزاد و شورای فرماندهی انقلاب لیبی که مسئولیت های مهمی همچون ریاست سازمان امنیت، وزارت کشور و وزارت خارجه را بر عهده داشت؛ اما در سال 1975 متهم به مشارکت در توطئه علیه قذافی شد و به معارضان پیوست. الهونی در سال های پایانی قذافی، دوباره با او ارتباط یافت و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب شد.
        عبدالرحمن شلقم: روزنامه نگار، مسئول اطلاع رسانی دفتر قذافی، مدیر خبرگزاری رسمی، وزیر اطلاع رسانی، سفیر در ایتالیا، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس، وزیر خارجه و نماینده دائم لیبی در سازمان ملل بود و در همین مسئولیت بود که سال 2011 به مخالفان پیوست.
        علی عبدالسلام التریکی: دو دوره وزارت خارجه، وزارت امور آفریقا، سفارت در فرانسه و سه دوره نمایندگی لیبی در سازمان ملل را بر عهده داشت و در هنگام انقلاب 2011، به مخالفان قذافی پیوست.
        نوری المسماری: وزیر مشاور و رئیس کل سازمان تشریفات لیبی که سالیان دراز همراه قذافی در همه برنامه ها و دیدارهای داخلی و خارجی او بود و از نزدیک با مسائل مختلف زندگی شخصی و عمومی او آشناست.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب در خیمه قذافی