کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        اثر نتفلیکس

        ناموجود

        مشخصات کتاب اثر نتفلیکس

        تعداد صفحات
        320 صفحه
        شابک
        9786000349875
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب اثر نتفلیکس

        کتاب «اثر نتفلیکس» ویراسته‌ی کوین مک‌دانلد و دنیل اسمیت روزی به همت انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. بی‌تردید نتفلیکس رسانه‌ی‌ی طراز اول قرن ۲۱ است. نتفلیکس از اولین شرکت‌هایی بود که توانست فناوری‌های اینترنتی را به یک مدل کسب‌وکار موفق بدل کرده و نحوه‌ی‌ی دسترسی مخاطبان فیلم و تلویزیون را تغییر دهد. این شرکت اکنون یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو در حوزه‌ی‌ی محتوای رسانه‌ای دیجیتال است و به‌طور مداوم در حال بسط و گسترش مخاطبانش در پلتفرم‌های گوناگون و تلفن‌های همراه هوشمند است. بیش از ۲۱۴ میلیون کاربر در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا که به‌طور میانگین سالانه ۱۰ درصد به آن‌ها افزوده می‌شود، اشغال یک‌سوم ترافیک اینترنت ایالات متحده و بیش از ۱۵ درصد پهنای باند اینترنت کل دنیا، درآمد تصاعدی سالیانه که تنها در سال ۲۰۲۰ به‌رقم ۲۵ میلیارد دلار رسید و رشد روزافزون ارزش سهام این شرکت، گویای اهمیت و نفوذ این رسانه عظیم است.

        نتفلیکس از طریق پلتفرم پخش سیال خود به یکی از تامین‌کنندگان مهم محتوای تلویزیونی تبدیل شده است. این تهیه‌ی محتوای تلویزیونی، از سریال‌های داستانی گرفته تا برنامه‌های واقع‌گرا، هم‌زمان با افزایش شمار تماشاگران دیجیتال و آنلاین بوده است. نتفلیکس نه‌تنها محتوا را توزیع می‌کند، بلکه وارد عرصه‌ی تولید نیز شده است. این امر نتفلیکس را در همان موقعیت نهادی تلویزیون قرار می‌دهد و آن را به رقیبی برای صنایع تلویزیونی تبدیل می‌کند. گفتمان پارادوکسیکال گسترده‌ای پدید آمده است که نتفلیکس را به‌مثابه تلویزیون می‌پندارد و درعین‌حال آن را شرکتی می‌داند که ناقوس مرگ تلویزیون را به صدا درمی‌آورد.

        شکی نیست که نتفلیکس، چه به‌عنوان یک فناوری، یک تؤمین‌کننده‌ی محتوا یا یک شرکت قدرتمند فراملی شناخته شود، در تقاطع نیروهای مختلفی ایستاده است که اساساً آینده‌ی تولید رسانه، توزیع و مصرف آن را شکل می‌دهند. بااین‌حال به‌رغم نقش انقلابی و متحول‌کننده این شرکت، برخلاف رقبایش همچون Amazon، Youtube، apple و HBO کمتر مورد توجه اصحاب آکادمی و منتقدان قرار گرفته است.
        کتاب حاضر با اتخاذ رویکردی بین‌رشته‌ای و درعین‌حال انتقادی، تلاش کرده با بهره‌گیری از دیدگاه‌های مختلف علمی به بررسی ابعاد وسیع و متنوع ماهیت و فعالیت‌های نتفلیکس، نحوه‌ی تعامل آن با مخاطبان، قابلیت‌ها و محدودیت‌ها و نیز چالش‌ها و بحران‌هایی که با شکل‌گیری این پلتفرم در سطح فردی و اجتماعی رخ داده یا محتمل است بپردازد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب اثر نتفلیکس