کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        شبکه گردی نوجوانان

        ناموجود

        مشخصات کتاب شبکه گردی نوجوانان

        تعداد صفحات
        384 صفحه
        شابک
        9786004369985
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب شبکه گردی نوجوانان

        این کتاب حاصل بررسی و کنکاش هشت ساله نویسنده آمریکایی در خصوص علل و جوانب مختلف وابستگی و دل‌مشغولی نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی و دیگر فناوری‌های شبکه‌ای است.

        وی آنطور که در مقدمه اثر خود آورده، برای نگارش این کتاب طی سال‌های 2005 تا 2012، بیش از 18 ایالت آمریکا را پیموده و پای صحبت نوجوانان بسیاری با قومیت، سن، جنس و پایگاه اجتماعی -اقتصادی مختلف نشسته و فعالیت‌های آنان در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها و دیگر رسانه‌های اجتماعی را مشاهده کرده است.

        شبکه‌گردی نوجوانان مشتمل بر هشت فصل با عناوینی از جمله «هویت»، «حریم خصوضی»، «اعتیاد»، «نابرابری»، «باسوادی« و «جست‌وجوی عمومی برای خود» است.

        در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بسیاری از فناوری‌هایی که نسل جوان با آن روبرو می‌شوند از گوگل تا ویکی‌پدیا نیازمند کاربرانی هستند تا به صورت نقاد با اطلاعاتی که می‌بینند درگیر شوند، وقتی پیش‌فرض ما این باشد که نسل جوان صرفا هر چیز دیجیتالی را از طریق قرارگیری در معرض آن جذب می‌کنند، خودمان را از مسئوولیت کمک به نوجوانان برای پرورش مهارت‌های ضروری معاف می‌کنیم. بدتر از آن اینکه روی محدود کردن دسترسی نسل جوان به اطلاعات مسئله‌ساز و نادرست تأکید می‌کنیم. این هدف ستودنی است اما ....»

        صفحات و فصول مختلف کتاب هرچند با مشاهده رفتاری نوجوانان بومی ایالات آمریکا نتیجه‌گیری و نوشته شده است اما مطالعه آن برای پی بردن به اسرار و ابعاد سبک زندگی مجازی نوجوانان خالی از فایده نیست و می‌تواند نکات مبهم و برخی نادانسته‌ها در خصوص استفاده بهینه از فناوری‌ها، بالابردن سطح سواد رسانه‌ای و در امان ماندن از آسیب‌های شبکه های اجتماعی را در اختیار خواننده قرار دهد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شبکه گردی نوجوانان