کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر سوم)

        0 (0)
        قیمت:
        585,000 تومان 555,750 تومان

        مشخصات کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر سوم)

        تعداد صفحات
        1227 صفحه
        شابک
        9644233174‬
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        33
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر سوم)

        "شرح جامع مثنوی معنوی" مجموعه ای است هفت جلدی به قلم استاد "کریم زمانی"، که شش دفتر مثنوی معنوی را تشریح نموده و جلد هفتم آن، فهرست راهنمایی از "شرح جامع مثنوی معنوی" می باشد.
        اثر پیش رو که به همت انتشارات اطلاعات به عرصه ی چاپ رسیده است، شرح دفتر ششم مثنوی معنوی از این مجموعه ی گرانبهاست و استاد "کریم زمانی" مثنوی پژوه و مولوی پژوه برجسته ی ایرانی، با دقت و ظرافت تمام، بر تالیف آن نظارت نموده اند. همچون دیگر دفاتر مثنوی معنوی، این دفتر نیز چراغی است روشن و فروزان که خواننده را در مسیر مه گرفته ی وهم و خیال پیش می برد و با زدودن اضطراب دوران ها و پریشانی های ناشی از ناآگاهی، او را به سر منزل مقصود رهنمون می شود.
        مثنوی اثری است ماورای جسم و امور نفسانی؛ بنابراین بدیهی است که مقاصد آن نیز در چارچوب و قید و بندهای نفسانی نمی گنجد و اگر کسی می خواهد به راستی از رهنمون های آن بهره ببرد و بدون گرفتار شدن در دام تاریک اوهام و خیالاتی که بوی فساد می دهند، به مقصد برسد، باید از بند خودبینی و دیگر تله های جسمانی و نفسانی برهد. افزودن بر دانسته ها و محفوظات، هیچگاه هدف غایی مثنوی نبوده است و برای فهمیدن این مقصد نهایی، سالک ابتدا باید قلب و روح را از هر آنچه رنگ تعلق دارد، خاصه از آز و طمع گرفته تا خودبینی و کینه و عناد، بزداید و اجازه دهد تا شهد کلام شیرین مولوی، همچون مایعی زلال بر سطح صیقل یافته ی روحش جریان یابد و آن را به رنگ و جلایی نو آذین دهد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر سوم)