کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        6

        ملخک

        0 (0)
        قیمت:
        162,000 تومان 145,800 تومان

        مشخصات کتاب ملخک

        ناشر
        تعداد صفحات
        305 صفحه
        شابک
        9786223130458
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ملخک

        کمتر فیلسوفی برای طرح اندیشه‌های خود قالب داستان و حکایت‌پردازی را انتخاب کرده است و همین نکته باعث شده که این کتاب در میان آثار فلسفی جایگاهی ویژه پیدا کند و آن را یکی از لذت‌بخش‌ترین کتاب‌های فلسفی بدانند.
        شخصیت اصلی کتاب، یعنی ملخ، برگرفته از حکایتی از ایزوپ است، ولی اینجا حکایت ملخ از منظری دیگر روایت می‌شود، زیرا چنان‌که می‌بینیم خردمند واقعی در این روایتِ تازه دیگر مورچه نیست، بلکه ملخ است. این ملخ راستین سراسر تابستان سرگرم بازی بوده است و حالا که زمستان کم‌کم دارد فرا می‌رسد سرخوشانه مرگ را در آغوش می‌کشد و بی‌لحظه‌ای تردید شیوۀ زندگی‌اش را تنها شیوۀ درستِ زندگی کردن می‌خواند و با تمام توان در برابر شاگردانش. از آن دفاع می‌کند.
        پرسش بنیادین این است که به‌راستی بهترین طریق زیستن کدام است؟ آموزۀ طلایی ملخ فرزانه این است که همگی باید «بیکاره باشیم» و «بازی کنیم». ولی وقتی از «بازی» صحبت می‌کنیم، دقیقاً منظورمان چیست؟
        نویسندۀ کتاب، بِرنارد سوتْس، دانش‌آموخته و استاد فلسفه در آمریکا و کاناداست و بیش‌ازهمه برای این کتاب به شهرت رسیده است. حوزۀ تخصصی پژوهش‌های فلسفی سوتس فلسفۀ بازی‌ها و بازی کردن است و ایده‌های نوآورانه‌اش در این باره در محافل دانشگاهی و غیردانشگاهی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ملخک