کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        گزارشگری برای روزنامه نگاران

        ناموجود

        مشخصات کتاب گزارشگری برای روزنامه نگاران

        ناشر
        تعداد صفحات
        296 صفحه
        شابک
        9786007259108
        سال انتشار
        1394
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب گزارشگری برای روزنامه نگاران

        روزنامه‌نگاری کوششی است در راه فراهم آوردن زمینه‌های برخورداری از حق ابراز عقیده از سوی تمام شهروندان. هدف از نگارش این کتاب راهنمایی روزنامه‌نگاران جوان و دانشجو برای کار بهتر در نخستین گام‌های ورود به حرفه گزارشگری است.

        این اثر یک متن کاربردی و آموزشی است که با به‌کاربستن نکات آن، گزارشگران می‌توانند در مهارت بسیار مهم گزارشگری رسانه‌ای موفق باشند. به اعتقاد نویسنده، امروزه و با گسترش فناوری‌های نوین، توجه به آموزه‌های حرفه‌ای را باید هرچه بیشتر در میان کاربران گسترش داد تا همگان دسترسی کامل‌تر و درست‌تری به اخبار و اطلاعات قابل اعتماد داشته باشند.

        کریس فراست برخلاف بسیاری از نویسندگان متن­های روزنامه­ نگارانة هم­سن خود، در این کتاب از اساس نه منکر نقش وسایل ارتباطی و مخابراتی تازه است و نه بهره­ گیری از این تجهیزات را ناروا می­ شمارد. به عقیدة او اما، امکان ورود گروه­های پُرتعداد مردم و به‌ویژه جوانان به عرصه ­های خبررسانی و گزارش­های مستند به کمک وسایلی مثل تلفن همراه‏، نقش، اثر و رعایت آموزه­ های حرفه­ای سنتی را باطل نمی­کند، بلکه اکنون توجه به این آموزه­ ها را باید هرچه بیش‌تر در میان کاربران گسترش داد تا همه دسترسی کامل­ تر و درست­تری به اخبار و اطلاعات قابل اعتماد داشته باشند

        کریس فراست، نظرهای دیوید رندال، روزنامه­ نگار هم­وطنش را در برخی زمینه ­ها رد می ­کند. از جمله این‌که گزارش، آینه ­ای شفاف در برابر مخاطبان می­ گذارد تا تمامی خوب و بد جامعه را در آن ببینند. با این همه، دیدگاه با نشاط و سرخوشانة رندال که با روح کوشش­های رسانه ­ای می­خواند‏، به‌نظر من همچنان جذاب است. نکتة جالب در این کتاب توجه گستردۀ نویسنده به گزارشگری در رسانه­ های غیرنوشتاری است، حال آن­که رندال بیش‌تر به رسانه­ های نوشتاری توجه دارد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب گزارشگری برای روزنامه نگاران