کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        نامه ای برای ایران

        گذاری جامعه شناختی بر دولت ملت ایرانی
        0 (0)
        قیمت:
        100,000 تومان 95,000 تومان

        مشخصات کتاب نامه ای برای ایران

        تعداد صفحات
        128 صفحه
        شابک
        9786227754063
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب نامه ای برای ایران

        کتاب نامه ای برای ایران پیرامون حوزهٔ هویت ملی نوشته شده است. برای تهیهٔ این کتاب پژوهش‌هایی که درصدد شناخت عناصر فرهنگی جامعه ایرانی برآمده‌اند، انجام شده‌اند. موضوعی که مورد نظر نگارنده است و آن را متمایز از پژوهش‌های مشابه می‌کند، پدیدآوردن بنیان‌های تئوریک جامعهٔ ایرانی مبتنی بر واقعیات جهت توسعهٔ آن است. در واقع مفاهیمی مانند هویت ملی، میهن و ملت نه صرفاً به‌صورت انتزاعی و به‌دلیل دلبستگی‌های عاطفی بلکه جهت بهبود وضعیت فعلی جامعهٔ ایرانی مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

        در مقدمهٔ این کتاب آمده است که «میهن» و «ملت» مفاهیمی جامعه‌شناختی هستند. این ۲ مفهوم مقدس نیستند. وجود و پیشرفت این ۲ نیازمند برخی ضروریات است. امکان فروپاشی هر میهن و ملتی وجود دارد و هیچ قانون نوشته و نانوشته‌ای برای مقدس‌بودن یک ملت و میهن وجود ندارد. با درک این نکته باید در نظر داشت، نیروهای پیشرویی که درکی درست از چیستی این مفاهیم دارند و به اساس درد و رنج مردمان پی برده‌اند، آگاهانه (معنوی و اجتماعی) و مسئولانه به میدان تغییرات و تحولات اجتماعی و سیاسی ورود می‌کنند. انگیزهٔ اصلی مردان حیدری از نگارش کتاب نامه ای برای ایران دقیقاً به ریشه‌های درد و رنج مردمانی که آنان را ایرانی می‌دانیم، بازمی‌گردد.

        چگونه می‌توان وضعیت جامعهٔ ایرانی را بهبود داد؟ چرا ایرانیان به مسائل عدیده دچار هستند؟ ریشهٔ مسائل جامعهٔ ایرانی کجا قرار دارد؟ ارتباط میان قوم‌مداری و ملی‌گرایی چیست؟ نویسنده کوشیده است تا به چنین پرسش‌هایی در کتابش پاسخ گوید.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب نامه ای برای ایران